رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: گروه جراحان پلاستیک «مرهم»، ۲۱ آبان‌ماه در سالگرد زلزله با هدف جراحی شکاف لب، سر و گردن در بیماران نیازمند به کرمانشاه سفر می‌کنند.
کد خبر: ۷۹۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ 24 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، موسسه ملی «مرهم» متشکل از گروه جراحان پلاستیک، یک سازمان مردم نهاد است که به هیچ سازمان، نهاد یا ارگان خاصی وابسته نیست و فقط برای ارائه خدمات در مناطق محروم از وزارت بهداشت فضای بیمارستانی شامل اتاق عمل، تخت و بخش و نیرو‌های پرستاری می‌گیرد.

فعالیت این تیم پزشکی در سال ۸۶ با هفت نیروی متخصص با سفر به مناطق محروم به استان خوزستان آغاز شد که هم‌اکنون به بیش از ۶۵ نفر رسیده‌اند که سالیانه با سه تا چهار سفر چهار تا ۶ روز به مناطق کم‌برخوردار، بزرگترین گروه پزشکی تخصصی داوطلب خدمت در مناطق محروم را تشکیل داده‌اند.

این پزشکان فقط با یک هدف؛ لبخند شادی و رضایت مردم قدم در این راه گذاشته، ویزیت، بستری و عمل جراحی رایگان از جمله خدمات مرهم است و تئوری مرهم این است که بیمارانی که تاکنون به دلیل مشکلات مادی، اجتماعی، بعد مسافت و تخصصی بودن کار نتوانستند از خدمات پزشکی بهره‌مند شوند می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

از سال ۸۶ تاکنون، ۲۵ سفر از سوی این گروه جراحان پلاستیک به مناطق محروم انجام شده که قرار است، ۶۰ نفر از این تیم در بیست و ششمین سفر خود در سالگرد زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان‌ماه سال ۹۶، به استان کرمانشاه سفر کنند.

این دومین سفر تیم جراحان پلاستیک مناطق محروم به استان کرمانشاه است، این تیم با ۲۴ متخصص تیرماه سال ۹۶ با سفر به کرمانشاه و ویزیت رایگان ۶۰۰ نفر و جراحی ۱۵۴ نفر طی سه روز، رکورد عمل جراحی شکاف کام و لب در جهان را شکستند.

بیمارانی که دچار ناهنجاری‌های بدو تولد از قبیل: شکاف کام و لب هستند می‌توانند برای ثبت‌نام، ویزیت و نوبت‌دهی به پایگاه اینترنتی موسسه ملی مرهم به آدرس www.marhamportal.ir مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این خصوص، اظهار داشت: گروه جراحان پلاستیک مرهم ۲۱ آبان‌ماه در سالگرد زلزله برای دومین بار با هدف جراحی شکاف لب، سر و گردن در بیماران نیازمند به کرمانشاه سفر می‌کنند.

محمود‌رضا مرادی ادامه داد: گروه جراحان پلاستیک مرهم یگ گروه از پزشکان خیر متشکل از تعدادی از جراحان پلاستیک معروف کشور به همراه پزشک بیهوشی، گروه پرستاری و کارشناسان اتاق عمل، بیهوشی و گفتار درمانی، بینایی سنجی و... هستند که هدف آن‌ها ترمیم ناهنجاری‌های شکاف کام و لب و ناهنجاری‌های سر و گردن است.

وی با اشاره به اینکه تیم جراحی پلاستیک تا ۲۴ آبان‌ماه به صورت رایگان به انجام جراحی در استان می‎پردازند، خاطرنشان کرد: بیمارانی که نیازمند عمل جراحی هستند در سایت مرهم ثبت‌نام کنند تا با تشخیص پزشکان جراحی شوند.

مرادی هزینه‌های این اعمال جراحی را برای بیماران حتی افراد بدون بیمه رایگان اعلام کرد و گفت: پیش‎بینی می‏‌شود، با حضور این تیم در استان، ۳۰۰ مورد جراحی در بیمارستان امام خمینی (ره) انجام ‎شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار