دکتر فریبا ویسی در گفتگو با تابناک :
رئیس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه تکامل، کارکرد یک کودک است و امکان دارد کودک در فرایند رشد اختلالاتی داشته باشد جهت رفع این مشکل اولین مرکز رشد و تکامل استان در بیمارستان محمد کرمانشاهی ایجاد شد.
کد خبر: ۷۹۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸ 26 October 2019

فریبا ویسی در دیدار با مجموعه خبری خبرگزاری تابناک کرمانشاه اظهار داشت: این بیمارستان در سال ۱۳۹۰ به مساحت ۱۲ هزار متر مربع و در چهار طبقه فعالیت خود را به عنوان تنها مرکز تخصصی کودکان در غرب کشور آغاز کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بخش اورژانس، داخلی، جراحی، بخش هماتولوژی، آنکولوژی نوزادان، ۳ اتاق عمل، بخش مراقبت‌های ویژه کودکان و نوزادان، بخش روانپزشکی کودکان و نوجوانان که تنها بخش روانپزشکی استان و غرب کشور است و بیماران زیر ۱۴‌سال مبتلا به اختلالات روانی را پوشش میدهد از بخش های این بیمارستان تخصصی هستند، همچنین بخش مراقبت‌های تکامل یا اختلالات تکامل نیز که چند ماهی است در مرکز راه اندازی شده و بسیاری از اختلالات روحی روانی و ناهنجاریی که توسط خانواده‌ها سخت یا دیر شناسایی میشود در این بخش افتتاح و در حال ارائه خدمات درمانیست.

رئیس این بیمارستان افزود: در این مدت کوتاه، چندین مورد کودک مبتلا به اوتیسم و کودکانی که ناهنجاری‌های‌ ADHD، بیش فعالی و اختلال تمرکز داشتند شناسایی و به متخصصین مربوطه ارجاع داده شده اند.

ویسی تصریح کرد: بخش‌های پاراکلینیکی فعال و آزمایشگاه پاتولوژی فلوسایتومتری که آن هم بخش منحصر به فرد غرب کشور است و اخیرا به خاطر مشکلاتی که در استان‌های همجوار وجود داشته، بسیاری از بیماران سرطانی که نیاز به فلوسایتومتری داشتند را در این بیمارستان پوشش دادیم. همچنین بخش‌های رادیولوژی، سی تی اسکن، سونوگرافی و اکو کاردیوگرافی، نوار مغز، آندوسکوپی و شیمی درمانی بخش‌های فعال دیگر در این بیمارستان هستند.

به گفته این مسئول، تخت‌های مصوب بیمارستان، ۱۵۶ تخت است که در حال حاضر ۱۳۷ تخت فعال در بیمارستان با وجود تیم تخصصی، فوق تخصص هماتولوژی و آنکولوژی، فوق تخصص غدد متابولیک، نورولوژیست، فوق تخصص عفونی، فوق تخصص قلب، فوق تخصص گوارش و همینطور فوق تخصص جراحی کودکان که تنها فوق تخصص استان است فعالیت میکند.

وی تصریح کرد: متخصص های رادیولوژی، سونوگرافی و پاتولوژی در بیمارستان مستقر هستند و تیم تخصصی کودکان متشکل از ۷ نفر که صبح‌ها در درمانگاه ارائه خدمت میکنند در حال فعالیت هستند.

رئیس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی ابراز داشت: حدودا هزار نفر در ماه در بخش های مختلف این بیمارستان بستری می‌شوند؛ در سال ۱۰ هزار بیمار بستری و حدود ۲۵۰۰ عمل جراحی انجام میشود و ضریب اشغال تخت تحت پوشش ما حدود ۸۰ درصد در ماه است، این در حالیست که متوسط مراجعین اورژانس بیمارستان هر ماه ۱۰ هزار نفر و در سال ۱۲۰ هزار نفر هستند.
ویسی با اشاره به تعداد پرسنل این بیمارستان ابراز داشت: بالغ بر ۱۸۰ پرستار در بیمارستان، در واحد‌های رادیولوژی، آزمایشگاه و در بخش‌های مختلف فعالیت میکنند که پاسخگوی نیاز بیماران هستند و تنها کاستی که مشاهده میشود در بخش پرستاری است که با توجه به اعتبار بخشی جدید بیمارستان‌ها و نیاز به حضور تعداد بیشتر پرستار، این نیاز سنجش و در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به کمبود‌های بیمارستان در سال‌های شروع کار خود اذعان کرد: طی این سال‌ها کمبود‌هایی از جمله تخت‌های بستری در اورژانس بود که برای رفع این نقیصه با حمایت دانشگاه علوم پزشکی طی بازدیدی که معاونت درمان از بیمارستان انجام داد، پیگیری هایی صورت گرفت، قبلا کار بیماران بخش بستری اورژانس در بخش کلینیک ویژه سابق بیمارستان انجام میشد، با توجه به اعتباری که تقریبا ۲ سال گذشته برای بیمارستان در نظر گرفتند، مشکلات حل شد.

وی در ادامه اذعان داشت: مسئله کمبود تخت‌های اورژانس که جزء چالش‌های بیمارستان بود رفع و در مورد تخت‌های ویژه بیمارستان، با توجه به اینکه این مرکز ریفرال است و از همه استان برای بخش مراقبت‌های ویژه کودکان و نوزادان بیمار ارجاع میشود، کماکان کمبود تخت داریم؛ در حال حاضر فضای فیزیکی برای بخش وجود دارد و تجهیزات هم تا اندازه‌ای هست که امیدواریم با جذب اعتبارات لازم این اصلاح هم انجام شود.

ویسی خاطر نشان کرد: در مورد تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی بیمارستان واحد‌های مختلف با توجه به نیاز به روز شدن و تغییرات چندین برابری هزینه‌های نگه داشتن دستگاه‌ها مشخص شده و طبیعتا بیمارستان با چالش‌هایی مواجه است، حتی ممکن است در مورد شوینده ها، پاک کننده‌ها و بسیاری از اقلام مصرفی نیز از دیده‌ها دور بماند.

رئیس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی گفت: بیمارستان ما بیمارستانی است که هیچ پروسه گران قیمت و هزینه بری ندارد، اتاق‌های عمل خیلی فعال و هزینه‌های درمان کودکان خیلی بالا نیست

ویسی تاکید کرد: تاخیر در پرداخت بیمه‌ها به بیمارستان باعث کاستی هایی در ارائه خدمت با کیفیت به مردم و بیماران شده است.

وی در پایان ابراز داشت: انتظار داریم که مردم صبور ما این کاستی را به ما ببخشند و امید داشته باشیم در دنیایی پر از صلح و شرایطی بهتر بتوانیم خدمات بیشتری را به گران قیمت‌ترین سرمایه‌های شهرمان که بچه‌های ما هستند ارایه بدهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار