امام جمعه قزوین:
امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه قزوین : فتنه «جعجع»، «جنبلاط» و «حریری» سرانجامی نداشت و سیدحسن نصرالله و مقاومت اسلامی عزت بیشتری پیدا کرد.
کد خبر: ۷۹۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ 26 October 2019


فرهنگ کتابخوانی بیش از پیش در عموم مردم رواج پیدا کند

به گزارش تابناک قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، با تسلیت رحلت رسول اکرم (ص) اظهار کرد: رسول اکرم (ص) پیامبر تقوا، آزادی، حق و امید بود و رحلت ایشان را به همه اهل عالم، امام زمان (عج) و رهبر فرزانه انقلاب تسلیت عرض می کنم.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) می فرمایند روز قیامت چهار سؤال از انسان می شود، بیان کرد: از عمر انسان، از علم و دانش او و میزان عمل به آگاهی ها و دانسته ها، چگونگی جمع آوری ثروت و هزینه کردن آن و از محبت اهل بیت (ع) سؤال می شود و باید تکلیف این سوالات را در دنیا مشخص کرده باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) ابراز کرد: امام‌ می فرمایند؛ "زرنگ ترین انسان ها کسانی هستند که اهل تقوا باشند و حماقت ترین حماقت ها، فسق و فجور و معصیت است." کسی که تقوا را از دست می دهد انسان عاقلی نیست زیرا از ایمان خود استفاده نکرده است.

امام جمعه قزوین با اشاره به ایام شهادت امام رضا(ع) عنوان کرد: این امام همام می فرمایند؛ "مشمول رحمت خداست کسی که امر ما را زنده کند و آرزوهای ما را برآورده کند، یعنی کسانی که علوم ما را فراگرفته و به دیگران نیز بیاموزد."؛ امام رضا(ع) در ادامه سخنان خودشان تاکید می کند اگر همه مردم دنیا شیرینی کلام ما به گوششان برسد این شیرینی به دل آنها خواهد نشست و دنبال ما حرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: محبت اهل بیت علیهم السلام به گونه ای است که اهل ایمان کلام و رفتار و عملکرد و منش امامان را دوست دارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سالروز هجرت نبی مکرم اسلام (ص) از مکه به مدینه، تصریح کرد: قرار شد حضرت مخفیانه هجرت کنند و امیرالمؤمنین (ع) در رخت خواب حضرت ماندند تا دشمن از این موضوع اطلاع نیابد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: دشمن 40 جنگجو آماده کرده بود تا به پیامبر (ص) حمله کنند و کار وحی و دین را همان جا به پایان برسانند. در این شرایطِ خوف و خطر، امیرالمؤمنین (ع) در جای رسول خدا قرار گرفت اما خدا نظر دیگری داشت و جان ایشان را حفظ کرد.

وی در ادامه به ناآرامی های لبنان اشاره کرد و با بیان اینکه «جعجع»، «جنبلاط» و «حریری» سه رکن این فتنه در لبنان علیه مقاومت اسلامی و سید حسن نصرالله بودند، بیان کرد: این فتنه مانند فتنه‌های کشور ما به شکست انجامید و برخلاف نقشه ای که آنها کشیدند اقتدار سیدحسن نصرالله بیش از پیش شد و خداوند را سپاسگزاریم.

آیت‌الله عابدینی به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: خوب است همواره همه ما اهل کتاب و کتاب خوانی باشیم و از زمان و عمر خود به درستی استفاده کنیم تا مطالب جدید بیاموزیم و دائماً در فکر یادگیری باشیم.

خطیب جمعه قزوین افزود: بحمدالله پیشرفت های علمی کشور بسیار چشم گیر است اما باید در میان عموم مردم فرهنگ کتاب خوانی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با تسلیت شهادت محمدحسین فهمیده اظهار کرد: در این ایام روز نوجوان و بسیج دانش آموزی را داریم و این ایام را گرامی می داریم. بیش از یک میلیون جوان در پیاده روی اربعین حضور داشتند که جای افتخار است که جامعه جوان ما سمت و سوی حسینی، دینی و انقلابی دارند.

امام جمعه قزوین رونمایی از جت پیشرفته تمام ایرانی را محصول تلاش های جامعه جوان کشور دانست و گفت: با وجود همه تحریم هایی که متوجه کشور شده است، به همت تلاش جوانان توانمند ایرانی از جت آموزشی تمام ایرانی رونمایی شد و این مهم جای بسی خوشحالی و افتخار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران با پشت سر گذاشتن چهل سالگی، امروز در شرایطی قرار دارد که درحال میوه دادن است و هر روز شاهد توسعه و پیشرفتِ تولیدات و دستاوردهای زیادی در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، دفاعی و نظامی هستیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به دستگیری مدیر کانال آمدنیوز عنوان کرد: دستگیری جاسوس عرصه فضای مجازی که قدرت های استکباری دل خود را به او خوش کرده و امکانات زیادی را در اختیار او قرار داده بودند و تحت شدیدترین محافظت های پیچیده قرار داشت یک دستاورد بزرگ بود. کسی که در حقیقت سازمان سیاه، موساد، ام آی سیکس و سرویس جاسوسی فرانسه برای ادامه فعالیت او سرمایه گذاری کرده بودند.

وی ادامه داد: این شیطانک جاسوس قدرت های استکباری امروز اسیر دست نیروهای اطلاعاتی ایران است و تمام منافقان داخلی و خارجی و فتنه گران باید منتظر باشند تا این جاسوس دستگیر شده رسوایشان کند. ما از دستگاه قضایی مصرانه درخواست داریم با همان روحیه انقلابی به تقاضای همه نمازگزاران و همه مردم هرچه زودتر پاسخ دهند و شاخه های این شیطنت را بدون ملاحظه هیچ مقام و مسئولی به مردم معرفی کنند تا دل ملت ایران آرامش پیدا کند.

آیت الله عابدینی در ادامه گفت: ترکیه با همکاری پنهان با امریکا، صهیونیست ها و سعودی ها وارد ماجرای خطرناکی شده است، رهبر ما فرموده اند که امریکا هرچقدر در منطقه هزینه کرده بیشتر متحمل ضرر شده است. هزینه هایی که امریکا در عراق و سوریه کرد باعث استقلال بیشتر این کشورها شد و آنها امروز برادر دینی ما هستند و امریکا باید ذلت مندانه و بدبخت منطقه را ترک کند.

این خطیب نمازجمعه عنوان کرد: فاز دوم حرکت اربعین به طور یقین زینبیه است و برای رسیدن به آزادسازی قدس ما باید از سوریه عبور کنیم، این راه ها به لطف الهی به سرعت درحال بازگشایی است. خطاب به سران ترکیه هم می گوییم که این هشدار الهی را جدی بگیرید که به ستمگران تکیه نکنید که آتش می گیرید. سران قبلی کشورهای مختلف همچون صدام را ببینید و بدانید که وعده خدا حق است.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه پیاده روی اربعین گفت: به همه فرق و مذاهبی که از کشورهای مختلف دنیا در این پیاده روی عظیم حضور داشتند و به عشق سیدالشهدا حماسه آفرینی کردند خداقوت می گوییم و از زحمات همه مسئولان نهادهای دولتی و مخصوصا نهادهای مردمی و هییت های مذهبی و موکب داران و نیروهای انتظامی تشکر می کنیم و در راس این فعالیت ها از رهبر معظم انقلاب که مسیر عزت و اقتدار را به ما نشان دادند تشکر ویژه داریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: از همه نهادها و دست اندرکاران دستگاه های اجرایی در استان قزوین، جوانان، جامعه رسانه‌ای، نیروی انتظامی و صدا و سیما که زمینه ساز انعکاس و پوشش برنامه‌های عظیم پیاده روی شدند قدردانی می کنیم. در کربلا شاهد بودم زمانی که دسته عزاداری مردم قزوین یک شب قبل از اربعین در بین الحرمین حرکت می کرد از بلندگوهای حرم به واسطه حرکت دسته عزاداری جمهوری اسلامی تشکر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار