چند وقتی است اعتراض به وضعیت جاده‌های کرمانشاه و تصادفات مرگباری که در آن رخ می‌دهد از سوی بخش‌های مختلف شنیده می‌شود و خواستار اصلاح این وضعیت هستند.
کد خبر: ۷۹۱۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 26 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، گاهی عنوان "جاده‌های مرگ" هم برای برخی از راه‌های کرمانشاه به کار می‌رود تا شاید حساسیت بیشتری برای رسیدگی به وضعیت جاده‌ها ایجاد شود، اما اینکه واقعیتِ وضعیت جاده‌های کرمانشاه غیراستاندارد و خطرساز است یا نه را باید مسئولین مرتبط پاسخ بدهند.

اما مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه معتقد است، جاده‌های کرمانشاه به هیچ عنوان مرگبار نیست و نسبت به بسیاری از جاده‌های کشور وضعیت بهتری دارد.

فریبرز کرمی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه وضعیت جاده‌های کرمانشاه آنطور که عنوان می‌شود نیست، گفت: بر اساس نظر کارشناسان پلیس راه نزدیک به ۸۲ درصد تصادفات عامل انسانی دارد و نمی‌توان همه چیز را به وضعیت راه‌ها نسبت داد.

کرمی ظهار کرد: هرآنچه در توان داشتیم برای بهبود وضعیت جاده‌های استان انجام دادیم و بسیار بیشتر از اعتباراتی که داشتیم در راه‌های کرمانشاه هزینه شده است.

وی با بیان اینکه واقعا در جاده‌ها کار شده و همه اقدامات مانند خط‌کشی، نصب تابلو‌ها و علائم رانندگی، آشکاسازی نقاط حادثه‌خیز و ... صورت گرفته، تاکید کرد: نمی‌توان زحمات نیرو‌های راهداری استان جهت بهبود وضعیت جاده‌ها را نادیده گرفت.

کرمی با اشاره به اقداماتی که برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز جاده‌های کرمانشاه شده نیز از شناسایی ۱۰۲ نقطه یاد کرد و ادامه داد: از این تعداد یازده نقطه تاکنون اصلاح شده و کار اصلاح ۳۶ نقطه دیگر نیز در دست اقدام است و برای سایر نقاط نیز در صورت تامین اعتبار کار آغاز خواهد شد.

وی افزود: نباید فراموش کرد که وظیفه راهداری فقط تعمیر و نگهداری راه‌ها است و تعریض یا ساخت راه جدید بر عهده ما نیست.

وی در ادامه مهمترین عاملی که باعث وقوع سوانح رانندگی می‌شود را عوامل انسانی دانست و یادآور شد: بر اساس آماری که کارشناسان پلیس اعلام کرده‌اند ۸۲ درصد حوادث رانندگی عامل انسانی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: بی‌احتیاطی رانندگان و اینکه برخی مواقع قوانین را رعایت نمی‌کنند را نمی‌توان به پای جاده‌های استان گذاشت.

کرمی اضافه کرد: اینکه وقتی که در جاده‌ای سرعت مجاز ۸۰ کیلومتر است و فردی با ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت از این جاده عبور می‌کند و حادثه می‌آفریند را نمی‌توان بر گردن راه انداخت.

وی تنها راه برون‌رفت از این مشکلات را فرهنگسازی برای رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دانست و افزود: همه دلسوزان جامعه باید در این زمینه پای کار بیاید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار