کد خبر: ۷۹۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 26 October 2019


به گزارش تابناک مازندران، دکتر طیبی فوق تخصص جراحی عروق دانشگاه از انجام جراحی ضایعه نادرعروق گردنی جوان گلوگاهی در بیمارستان آیت الله روحانی خبر داد.
دکتر پویا طیبی گفت: این بیمار جوان مورد نارسایی مزمن کلیه که از ۱۰ سال قبل کاندید انجام دیالیز خونی شده بود با توده ضرباندار قاعده گردن به درمانگاه جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل ارجاع شد.
وی با اشاره به اینکه این جوان بدنبال تعبیه لوله مخصوص انجام دیالیز در گردن دچار آسیب ناخواسته شریانی شده بودند، بیان داشت: با گذشت ۱۰ سال، این آسیب از نظر وسعت خونریزی داخلی و ارتباط با سایر عروق گردنی بسیار پیشرفت نموده و تبدیل به یک فیستول شریانی وریدی با جریان خون بالا همراه با سودوآنوریسم بزرگ قاعده گردن شده بود.
دکتر طیبی افزود: این بیمار به مدت هشت ساعت تحت عمل جراحی موفق برداشتن فیستول شریانی وریدی شریان ورتبرال به ورید ژوگولار به همراه سودوآنوریسم وسیع و مزمن قاعده گردن که ضایعه ایی بسیار نادر است قرار گرفت.
وی افزود: خوشبختانه با راه اندازی بخش جراحی عروق در دانشگاه علوم پزشکی بابل و فراهم آوری تجهیزات لازم، امکان عملهای پیچیده بیماریهای عروقی در بیمارستان آیت ا.. روحانی مهیا شده است بطوری که آماده پذیرش سایر بیماران نیازمند به اعمال جراحی عروق از سایر مناطق استان و استانهای مجاور می باشیم.
همچنین دکتر وفایی جراح قلب دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: جوان گلوگاهی پس از حدود دو سال پیگیری جهت درمان ضایعه مذکور در مراکز درمانی استان و پایتخت به علت خطر بسیار زیاد خونریزی حین عمل و یا آسیب سایر عروق و اعصاب گردن و حتی ایجاد سکته مغزی و مرگ احتمالی ناشی از آن تحت درمان قطعی قرار نگرفته بودند که پس از مراجعه به این مرکز تحت عمل جراحی موفقیت آمیز قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه این جراحی در جهان بصورت نادر انجام می شود، گفت: از ویژگی های این جراحی همکاری تیمی خوبی بود که بین گروه جراحی قلب و جراحی عروق صورت پذیرفت.
دکتر وفایی ضمن تشکر از همکاران بخشهای جراحی ، ای سی یو قلب باز و اتاق عمل بیمارستان آیت ا.. روحانی، تصریح کرد: بسیار خوشحالیم این امکان در دانشگاه علوم پزشکی بابل مهیا شده است تا بتوانیم جراحی های پیچیده و سخت را رو با همکاری با گروه های مختلف انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار