مهدی حداد:
مهدی حداد رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق سمنان در نشست امروز با اشاره به نقد‌های زیادی از سوی فعالان بخش خصوصی درباره ارز بازگشتی از فعالیت صادراتی، گفت: آمار درستی از برگشت ارز حاصل از صادرات عنوان نمی‌شود.
کد خبر: ۷۹۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ 26 October 2019

مهدی حداد، درباره نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات، بیان کرد: نقدهایی از سوی فعالان بخش خصوصی با موضوع عدم تمکین بانک‌ها از قوانین و بازگشت ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان عنوان می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق سمنان همچنین افزود: نکته پراهمیت این است که مسئولان مختلف در هیئت دولت، آمار درستی از برگشت ارز حاصل از صادرات ارائه نمی‌کنند از سوی دیگر صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات خود را فقط در سامانه «نیما» اظهار نمی‌کنند بلکه بخشی از ارز را در سامانه «ثنا» اظهار  و یا از واردات در برابر صادرات استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: صادرکنندگان محصولات کشاورزی تنها قشری هستند که کالای خود را بدون واردات در کشور تولید و صادر می‌کنند پس لازم است که صادرات در این بخش جدی گرفته شود از این منظر، برنامه‌ریزی ارزی مقوله بسیار مهمی است، بانک مرکزی برگشت ارز حاصل از صادرات را به‌صورت بخشی و رشته فعالیت برنامه‌ریزی نکرده است.     

حمید علوی رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق سمنان نیز در این نشست گفت: صادرکنندگان معتقد هستند که ۹۸ درصد ارز حاصل از صادرات به کشور برگشت می‌خورد، بسیار از کالاهای ما آن‌قدر ارزشمند هستند که خریداران بین‌المللی از بازار تهران ارز را تهیه و به صادرکنندگان ارائه می‌کنند حال آنکه بسیار از دلارهای زیرزمینی و پنهان از این کانال به چرخه کشور اقتصاد و بانک باز می‌گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار