تا پایان سال محقق میشود
سرپرست اداره کل کتابخانه های اصفهان گفت: استان اصفهان با 304 کتابخانه عمومی رکورددار کشور است و پیش بینی می شود تا پایان امسال 10کتابخانه دیگر به این مجموعه اضافه شود.
کد خبر: ۷۹۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸ 26 October 2019

امیر هلاکویی با اشاره به برنامه های هفته کتاب اظهار داشت: هفته کتاب از ۲۴ آبان ماه به مدت یک هفته برگزار می شود که مراسم هفته کتاب طبق روال سال گذشته همزمان با سالگرد شهید محسن حججی در ۲۹ آبانماه برگزار خواهد شد.

وی با پیش بینی بالغ بر هزار برنامه فرهنگی در هفته کتاب ادامه داد: تجدید پیمان با شهدا، نشست هایی با امام جمعه اصفهان و استاندار در دستور کار قرار دارد. برگزاری نشست های فرهنگی متعدد، مسابقات کتابخوانی و کارگروه های نقد و بررسی کتاب و برنامه هایی نظیر مثنوی خوانی و حافظ خوانی شماری از برنامه های هفته کتاب امسال  است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های اصفهان با اشاره به اینکه کتابخانه های عمومی در استان اصفهان به باشگاه های فرهنگی تبدیل شده اند تصریح کرد: در سال گذشته استان اصفهان با برگزاری بیش از ۱۵ هزار برنامه فرهنگی در سطح کتابخانه های عمومی رتبه اول را به خود اختصاص داد.

وی در ادامه به برنامه ها و جشنواره های اداره کل کتابخانه های استان اصفهان در سال جاری اشاره ای کرد و گفت: جشنواره رضوی رویداد مهمی بود که با استقبال چشمگیری مواجه شد و با ۷۵ هزار شرکت کننده نسبت به دوره اول با رشد ده برابری مواجه شد.

هلاکویی به جشنواره «بحار کتاب؛ انوار دانایی» هم اشاره کرد و افزود: با توجه به اوضاع اقتصادی و محدودیت های نشر، جشنواره «بحار کتاب؛ انوار دانایی» طراحی شد تا با حمایت خیران، شهروندان و ناشران تاکنون ۱۲۲ هزار و ۹۵۴ جلد کتاب به مجموعه کتابخانه های عمومی استان اصفهان اضافه شود.

وی با اشاره به استقبال شهروندان از جشنواره «بحار کتاب؛ انوار دانایی» اظهار داشت: جشنواره مذکور در نوع خود بینظیر است و تا ۱۴ آبانماه تمدید شد. 

سرپرست اداره کل کتابخانه های اصفهان با اشاره به طرح «بهار مهربانی» ابراز داشت: با توجه به سیلاب بهاره و در جهت تقویت احساس همدلی ۶ هزار و ۶۱۶ کالا فرهنگی از طرف مردم استان اصفهان به سیل زدگان خوزستانی از طریق اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان اهدا شد.

وی به برنامه «مهربانی در مهر» هم اشاره کرد و تصریح کرد: در ادامه برنامه «برنامه مهربانی» و با توجه به بازگشایی مدارس بالغ بر ۴ هزار و ۷۹۷ کالای فرهنگی اعم از لوازم التحریر، اسباب بازی روانه استان سیل زده خوزستان شد.

هلاکویی با اعلام برنامه جدید این اداره کل گفت: جشنواره «کتابشناسی» از ابتدای آذرماه برگزار می شود و هم کتابداران کتابخانه های عمومی و هم اعضای کتابخانه ها به مهارت کتابشناسی توانمند خواهند شد. ۷۰ عنوان برنامه ذیل جشنواره «کتابشناسی» تعریف شده است و حضور نویسندگان، برگزاری نشست با فعالان کتاب و کتابخوانی در استان اصفهان از رویدادهای مهم این جشنواره خواهد بود.

وی افزود: تاکنون ۱۸۸ کتابخانه نهادی، ۱۱۲ کتابخانه مشارکتی و ۴ کتابخانه مستقل در استان اصفهان به فعالیت مشغولند که در شهریورماه با حضور وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی کتابخانه های سده لنجان، ایمانشهر، مصلی دهق و جوزدان که فاقد کتابخانه بودند و به همراه کتابخانه الیادران اصفهان افتتاح شد. پیش بینی می شود تا آخر سال جاری تعداد ۱۰ باب کتابخانه به ظرفیت کتابخانه های عمومی استان اصفهان اضافه شود تا کماکان استان اصفهان رکورددار بیشترین کتابخانه های عمومی در کشور باشد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های اصفهان با اشاره به اینکه شهرستان اصفهان با ۴۰ باب کتابخانه بیشترین تعداد کتابخانه های عمومی در استان را دارد اظهار داشت: شهرستان های خمینی شهر با ۱۶ باب و کاشان، مبارکه و لنجان با ۱۵ باب کتابخانه بعد از شهرستان اصفهان بیشترین سهم کتابخانه عمومی را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: شهرستان های فریدن، بویین میاندشت، تیران و کرون و فریدونشهر هر کدام با دو باب صاحب کمترین کتابخانه عمومی هستند.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار