معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد خبر داد؛
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: حجم ترددها در شهر 7 درصد افزایش پیدا کرده است اما تصور می‌کنم با توجه ایام تعطیلی طولانی که در پیش داریم، ماندگاری زائر را تا پایان هفته در مشهد داشته باشیم.
کد خبر: ۷۹۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳ 27 October 2019

به گزارش تابناک رضوی، خلیل الله کاظمی در بازدید از ایستگاه استقبال از زائر میدان شهدا، اظهار کرد: دوستان ما در شهرداری با توجه به تجارب سال‌های گذشته، امسال از لحاظ فضاآرایی در محل، وجه خاصی را به وجود آورده‌اند به طوری که نوع فعالیت‌ها و خدمت‌رسانی مشخص و جدا شده است.

 

وی ادامه داد: بالغ بر 90 درصد نیاز زائرین در اطلاع‌رسانی، اسکان، حمل و نقل ، درمان و... در ایستگاه استقبال از زائران میدان شهدا دیده شده است.

 

معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد عنوان کرد: تفاوت ایستگاه میدان شهدا با سال گذشته این است که وحدت مدیریت در ایستگاه دیده می‌شود. مجموعه‌های مختلفی در غرفه‌های اینجا فعالیت می‌کنند، از وحدت مدیریت ویژه‌ای استفاده می‌کنند که جلوی بسیاری از آسیب‌ها و هم‌پوشانی‌ها گرفته می‌شود. 

 

وی با بیان اینکه «آرزوی توفیق روزافزون برای همکاران خود دارم که باعث به وجود آمدن این فضا شدند» بیان کرد: توقع ما و هم‌وطنان بر این است که بعد از اربعین حسینی و استقبالی که از زائران پیاده در کشور عراق شده است، در شهر مشهد نیز میزبانی خوبی برای زائران، علی‌الخصوص زائران پیاده داشته باشیم. تمام دوستان و همکاران ما در مجموعه‌های مختلف در تلاش هستند که این مراسم را سال به سال از بالندگی بیش‌تری برخوردار شود و هم‌وطنان ما نیز رغبت بیش‌تری برای حضور در مراسم داشته باشند. 

 

کاظمی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته آسیبی که در این زمان اتفاق می‌افتاد این بود که زائران پیاده‌ای که به مشهد می‌آمدند، در زمان برگشت حجم اتوبوس‌های برگشتی کفاف جمعیت را نمی‌داد و باعث بروز مشکلات می‌شد.

 

 بخشی از اتوبوس‌های درون شهری و گردشگری را به صورت آماده باش قرار دادیم

 

وی خبرداد: امسال بخشی از اتوبوس‌های درون شهری و گردشگری را به صورت آماده باش قرار دادیم. با پلیس‌راه و شرکت اداره راهداری هماهنگ کردیم که مجوز به اتوبوس‌های درون شهری داده شود که داخل استان حداقل  با اتوبوس درون شهری نقل و انتقالات را انجام دهیم. در کنار آن تعداد زیادی از تاکسی‌ون و مینی‌بوس را در حالت  پیشخوان قرار دادیم. به دلیل اینکه در میدان انقلاب ترافیکی نداشته باشیم، خروجی‌های مربوط به ترمینال را به خصوص اتوبوس‌های که می‌خواهند به سمت شمال استان و کشور بروند، خروجی‌شان از بلوار کلانتری در حال انجام است. 

 

معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد عنوان کرد: مرکز کنترل ترافیک به صورت 24 ساعته آماده است اما حجم زائرین در روزهای گذشته زیاد بوده و مشکلات ترافیکی زیادی در شهر داشتیم. باتوجه به اینکه شهادت امام رضا را در روزهای آینده داریم و با توجه به اینکه قطار شهری و اتوبوس‌رانی سرویس‌دهی رایگان  را از ساعت 6 تا 24 دارند، از شهروندان تقاضا دارم تا حدممکن از سیستم حمل و نقل عمومی برای جابه‌جایی استفاده کنند. 

 

کاظمی گفت: تا به امروز، حجم ترددها 7 درصد افزایش پیدا کرده است اما تصور می‌کنم با توجه ایام تعطیلی طولانی که در پیش داریم، ماندگاری زائر را تا پایان هفته در مشهد داشته باشیم و آمار دقیق‌تر در روزهای پایانی مشخص خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار