مجری طرح کشت آلوئه ورا گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی فارس۷۰ هکتار از اراضی فارس به زیر کشت این محصول رفته است.
کد خبر: ۷۹۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴ 28 October 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:محمدرضا حیدرپور  اظهار داشت: طرح کشت آلوئه ورا با هدف ترویج فرهنگ کاشت گیاهان دارویی به‌ویژه قرار گرفتن این محصول استراتژیک و با ارزش در سبد کالای خانوار‌ در کشور به‌ویژه استان فارس عملیاتی و اجرایی شده است.

وی افزود: از مجموع طرح زیر کشت آلوئه ورا در فاز نخست ابتدا 259 هکتار ازاین‌گونه گیاهی زیر کشت رفته که مقادیری در قالب کشت آزاد و مقادیر دیگری به‌صورت کشت تونل پلاستیکی در شمالی‌ترین مناطق مستعد ایران شامل فومن در استان گیلان تا جنوبی‌ترین در قشم هرمزگان قرارگرفته است.

مجری طرح کشت آلوئه ورا ادامه داد: تاکنون اشتغال‌زایی 500 نفر به‌صورت مستقیم و بیش از هزار نفر غیرمستقیم در تولید این نوع گیاه باارزش دارویی ایجاد شده است.

وی افزود: گیاه آلوئه ورا مورد استفاده شرکت‌های صنایع آرایشی، دارویی، بهداشتی، غذایی و نیز عرضه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور بوده و به حوزه خلیج‌فارس، روسیه، اروپا و آسیا صادر می‌شود.

حیدرپور بیان داشت: آلوئه ورا برای درمان‌ قند‌خون، فشارخون و کبد چرب مفید بوده و در صنایع استریل و نگه‌دارنده مواد غذایی و نیز در سبد کالای هر خانوار به‌ صورت روزانه قابل‌ استفاده است.

وی اضافه کرد: آلوئه ورا به عنوان گیاه بومی غیر ایرانی با اقلیم آب و هوایی کشور سازگاری داشته و جایگزین مناسبی برای کشت‌های پرآب براست و‌نیز از جنبه ارزآوری مناسب بوده و نقش عمده‌ای در رونق اقتصادی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار