ربیع الاول بهار ماهها، فرصتی برای اهتمام به اطاعت باری تعالی، آثار رحمت الهی و ذخایر برکات خداوندی بار دیگر جلوه‌گر شود.
کد خبر: ۷۹۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ 30 October 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:گرچه در تمام‌ها، ماه‌ها خداوند همواره برکاتش را برای انسان‌ها ارزانی داشته و تمام ایام پر برکت هستند، اما برخی از روزها و ماه‌ها از ویژگی و شادی افزون‌تری برخوردارند، از جمله این ماه‌ها ماه "ربیع‌الاول" است که به برکت قدوم حضرت رسول(ص)، ماهی پر خیر و برکت است؛ ماهی که آثار رحمت خداوند آشکار است و ذخایر برکات خداوند و نورهای زیبایی او بر زمین فرود آمده است.


ماه محرم و صفر را پشت سر گذاشتیم با اندوه و اشک و ناله، اشک ریختیم و دل تازه کردیم و با یاد اباعبدالله الحسین(ع) و معرفت کسب کردیم، اکنون وقت آن است که در این بهار به یُمن رویش دوباره‌مان سجده شکر به جای آوریم و این بهار را قدر بدانیم و بندگی کنیم.

ماه ربیع‌الاول آمیخته با خاطره غم‌انگیزی چون شهادت امام حسن عسکری(ع) و مطابق روایت معروف، ماه میلاد مبارک پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع)، هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه، آغاز امامت پربرکت حضرت بقیة اللّه(عج) و ماه رخداد واقعه عظیم «لیلة‌المبیت» است.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار