مدیر کل بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی مطرح کرد؛
مدیر کل بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: ۳ هزار وکیل را شناسایی کرده ایم که هیچ پرونده مالیاتی ندارند و مشخص نیست چطور مجوز گرفته اند.
کد خبر: ۷۹۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳ 30 October 2019

به گزارش تابناک رضوی،هادی خانی در مصاحبه با رادیو اقتصاد، درباره شناسایی سه هزار وکیل بدون پرونده مالیاتی و تمدید پروانه این وکلا، اظهار داشت: تمدید یا عدم تمدید پروانه آنها دست سازمان امور مالیاتی نیست. برابر ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم هر دستگاهی که مجوز یک فعالیت اقتصادی را می‌دهد یا مجوز یک فعالیت اقتصادی را تمدید می‌کند، موظف است با سازمان امور مالیاتی مکاتبه کند، از سازمان امور مالیاتی استعلام بگیرد، اگر سازمان امور مالیاتی اعلام کرد آن فرد بدهکار مالیاتی نیست و یا مودی مالیاتی خوش حساب است، نسبت به تمدید اقدام کند.

 

مدیر کل بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی افزود: متأسفانه در برخی از مشاغل از جمله همین ۳ هزار وکیل، این همکاری اجرای صحیح و صریح قانون با سازمان امور مالیاتی انجام نشده و نمی‌شود. ما این ۳ هزار وکیل را شناسایی کردیم. بر اساس اطلاعات پایه ­ای که اخذ کردیم این افراد هیچ پرونده مالیاتی نداشتند و مشخص نیست چطور مجوز گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار