مدیر ملی طرح آبادانی و پیشرفت لنده خبر داد؛
در طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده یکی از اقدمات ماندگار بنیاد مستضعفان توسعه زیر ساخت های فرهنگی-مذهبی بود که ۲۱ مسجد این شهرستان تعمیر-بازسازی و تجهیز کامل شدند.
کد خبر: ۷۹۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱ 01 November 2019

در طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده یکی از اقدمات ماندگار بنیاد مستضعفان توسعه زیر ساخت های فرهنگی-مذهبی بود که ۲۱ مسجد این شهرستان تعمیر-بازسازی و تجهیز کامل شدند.

مساجد که در نقاط مختلف کشور به کانونی برای عبادت، اجرای مراسمات مذهبی و گسترش تعالیم الهی تبدیل شده است، در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور، کارکردهای افزون‌تری دارند و جدا از مسائل دینی نقش مؤثری در افزایش مشارکت مردمی خواهند داشت. اماکن متبرک و ارزشمندی که بر همین اساس ضرورت توجه به آنها بیش از پیش احساس می‌شود.

در همین راستا بنیاد مستضعفان-علوی در شهرستان لنده طرح تعمیر، بازسازی و تجهیز مساجد را در اولویت قرار داده که به شرح ذیل خدمات ارائه شده برای مساجد این شهرستان آورده شده است.

تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ مجری طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده اظهار داشت: با توجه به نقش موثر مساجد در ایجاد مشارکت و اعتماد سازی در تصمیم گیری های فرهنگی و اجتماعی، در طرح تعمیر، بازسازی و تحهیز مساجد شهرستان لنده با نگاه ویژه ای در دستور کار بنیاد قرار گرفت.

مهندس یزدان پرست افزود: در گام نخست این طرح عملیات بازسازی مساجد با اقداماتی نظیر رنگ آمیزی، ایزوگام، احداث و نوسازی سرویس های بهداشتی و کفپوش انجام گرفت.

نماینده بنیاد در لنده گفت؛ بعد از ساماندهی مساجد که نیاز اولیه بود به سراغ تجهیز مساجد رفتیم که برای ۲۱ مسجد این شهرستان وسایل سرمایشی و گرمایشی نظیر کولر های دو تیکه و بخاری تامین و در اختیار هیات امنای مساجد قرار و عملیات نصب با نظارت بنیاد صورت گرفت.

ایشان اقدام دیگر بنیاد در راستای کمک به مساجد این شهرستان را تجهیز مساجد به وسایل صوتی عنوان و اظهار داشت؛ پیش از آغاز ماه محرم در بازدیدی که از مساجد روستاها داشتیم شاهد کمبود این پایگاه های فرهنگی و مذهبی در بحث سیستم های صوتی بودیم که از نیاز های ضروری مساجد بحساب می آید و با آغاز ماه محرم این مساجد به وسایل صوتی نیز مجهز شدند.

مدیر محرومیت زدایی لنده بعد از تعمیر-بازسازی و تجهیز، گام نهایی بنیاد در راستای کمک به مساجد شهرستان را مفروش کردن مساجد با فرش سجاده ای عنوان و یاد آور شد؛ تعداد ۹ مسجد در روستاهای بزرگ شهرستان نیازمند فرش سجاده ای بودند که ۱۸۳۲ متر فرش سجاده ای تامین و تحویل هیات امنای آنان داده شد.

وی بیان داشت؛ اکنون این پایگاه های فرهنگی مذهبی در نقاط مختلف شهرستان با تجهیزات کامل آماده اجرای برنامه های مختلف هستند که امیدواریم به بهترین شکل ممکن از این فضاها استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار