در جریان سفر وزیر ورزش و جوانان به همراه استاندار و نماینده منطقه اورامانات به شهرستان ثلاث باباجانی، مجموع استخر و چمن مصنوعی این شهرستان به بهره برداری رسید، مراسمی که چند نفر با در دست داشتن نوشته‌های نسبت به بهره برداری پیش از موعد این پروژه‌ها و آغاز فعالیت آن‌ها علیرغم داشتن کاستی‌ها اعتراض داشتند.
کد خبر: ۷۹۳۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ 02 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس کرمانشاه، چند روز پیش که وزیر ورزش برای افتتاح چند پروژه ورزشی به این شهرستان سفر کرده بود، فکرش را نمی‌کرد که با اعتراض برخی از مردم مواجه شود. اما این اتفاق افتاد و تنی چند از مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی نسبت به افتتاح پیش از موعد این پروژه‌ها اعتراضاتی داشتند.

به اعتقاد ورزشکاران این شهرستان مجموعه زمین چمن مصنوعی و استخر این شهرستان هنوز تکمیل نشده و مناسب بهره‌برداری نیست. از این رو خبرنگار فارس به منظور بررسی این موضوع به سراغ ورزشکاران این شهرستان رفته است.

«اکبر احمدی» یکی از فوتبالیست‌های که نسبت به کاستی‌های مجموعه چمن مصنوعی اعتراض دارد، او در این باره گفت: احداث چمن مصنوعی در شهرستان ثلاث باباجانی یک مزیت بسیار بزرگ است و از این بابت بسیار خرسند هستیم، اما مجموعه چمن فاقد نور جهت استفاده در شب، سیستم آب و فاضلاب جهت استفاده در سرویس‌های بهداشتی، فنس کشی کامل جهت جلوگیری از خروج توپ از مجموعه و رختکن مجزا جهت برگزاری مسابقات استانی است.

احمدی یادآور شد: با توجه به وجود زمین‌های کشاورزی در اطراف مجموعه، وجود فنس کشی بلند در پشت دروازه‌ها امری بسیار ضروری است و از طرف دیگر با توجه به نبود سیستم آب و فاضلاب مناسب، شرایط استفاده از سرویس‌های بهداشتی غیر ممکن شده است؛ بیشترین مزیت استفاده از چمن مصنوعی استفاده آن در تمام ساعات شبانه روز است اما در این مجموعه سیستم روشنایی وجود ندارد.

تنها «شیر آبخوری» مجموعه چمن مصنوعی شهرستان ثلاث که با حضور وزیر ورزش افتتاح شد

وی در پاسخ به این سوال که چمن مصنوعی از کیفیت لازم برخوردار است، اذعان کرد: در خصوص کیفیت چمن ورزشگاه باید متخصصین این امر نظر بدهند و قالب ورزشکاران حاضر در چمن آن را با زمین خاکی قبلی مقایسه می‌کنند و از شرایط چمن بسیار راضی هستند، اما پاسخ این سوال که این چمن از کیفیت و تراکم مناسب ،مطلوب و استاندارد برخوردار است را باید از کارشناسان چمن مصنوعی پرسید.

در خصوص مشکلات موجود در این چمن یکی دیگر از اهالی فوتبال شهرستان ثلاث باباجانی عنوان کرد: این ورزشگاه تنها زمین شهرستان است و تیم‌های شهرستان جهت برگزاری مسابقات لیگ از آن استفاده خواهند کرد به همین دلیل بر اساس قوانین باید ما بین زمین و تماشاگران فنس کشی شود تا از ورود تماشاگران به داخل زمین در حین مسابقه جلوگیری شود. از طرفی رختکن‌های این مجموعه استاندار لازم جهت برگزاری مسابقات لیگ را ندارند.

«عادل قادری» یکی دیگر از ورزشکاران در خصوص کاستی‌های این دو مجموع گفت: مجموعه استخر این شهرستان در تامین آب شرب و آب استخر با مشکل مواجه بوده و استخر یک روز قبل از افتتاح به وسیله تانکر شهرداری پر شده است. سیستم دفع فاضلاب استخر با مشکل روبه روست و شوفاژ خانه مجموعه استخر نیز با توجه به عدم پرداخت مطالبات پیمانکار آن تکمیل نشده است.

قادری ادامه داد: مجموعه چمن مصنوعی نیز مشکلاتی همچون عدم وجود سیستم روشنایی، رختکن، آب و فاضلاب و فنس کشی دارد و ما قصد داشتیم این مطالبات را به صورت منطقی و مسالمت آمیز در روز افتتاح با استاندار در میان بگذاریم اما برخی طرفدران نماینده فعلی منطقه در مجلس این فرآیند را با حاشیه همراه کردند.

برای بررسی دقیق‌تر این ادعاها به سراغ سرپرست اداره تربیت بدنی این شهرستان رفتیم. «حمید عزیزی» در خصوص مشکلات مطروحه به فارس گفت: حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان از بودجه پروژه چمن مصنوعی شهرستان ثلاث باباجانی از محل اعتبارات زلزله تامین شده است و با توجه به تامین این اعتبار چمن مصنوعی مجموعه با ابعاد 65 متر در 100 متر جهت بهره برداری در اختیار فوتبالدوستان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در نظر داشته باشید که این مجموعه از سال 84 تا کنون در زمزه مطالبات ورزش دوستان ثلاث قرار داشته است اما تا سال گذشته و با توجه به تامین اعتبار از محل اعتبارات مربوط به زلزله این پروژه به مرحله بهره برداری نرسیده بود و مشکلات موجود در مجموعه چمن مصنوعی با حضور ورزشکاران فعال در رشته فوتبال شناسایی و مقرر شده است در آینده نزدیک با تامین بودجه از طرف اداره کل ورزش و استان کرمانشاه مشکل رختکن، فاضلاب ،نورافکن و فنس کشی مجموعه برطرف شود.

استخر شهرستان ثلاث باباجانی فاقد سیستم تخلیه فاضلاب است و یک روز قبل از افتتاح با تانکر پر شده بود

عزیزی ادامه داد: وی در خصوص مشکلات موجود در پروژه استخر شهرستان ثلاث باباجانی نیز عنوان کرد: با توجه به تامین یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار از محل زلزله پروژه استخر این شهرستان که از سال 87 کلنگ زنی شده بود در مساحتی در حدود 2 هزار مترمربع آماده بهره برداری شد اما تنها مشکل این مجموعه سیستم دفع فاضلاب آن است.

وی در تشریح مشکل موجود در استخر این شهرستان گفت: سیستم دفع فاضلاب مجموعه از لحاظ مهندسی بر فاضلاب خیابان پشت این مجموعه ورزشی طراحی شده است اما سیستم دفع فاضلاب در این خیابان هنوز توسط اداره آب و فاضلاب شهرستان طراحی و اجرا نشده به همین دلیل دفع فاضلاب آن با مشکل مواجه شده است.

عزیزی ادامه داد: با توجه به تاکیدات استاندار به اداره کل آب و فاضلاب شهرستان، این مشکل در کمتر از یک هفته برطرف خواهد شد و این مجموعه در اختیار علاقمندان به شنا قرار خواهد گرفت.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ثلاث با اشاره به دلیل اصلی اعتراض‌های موجود در مراسم افتتاح گفت: آنچه مسلم است بیش از یک دهه داشتن یک مجموعه چمن و استخر جزء مطالبات این شهرستان بوده است و هم اکنون این مطالبه محقق شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته و ایرادات آن در کمترین زمان ممکن برطرف خواهد شد؛ اما با بررسی اعتراضات مراسم افتتاح متوجه شده‌ایم بخش زیادی از مطالبه‌گران از خارج از شهرستان و تنها به دلایل انتخاباتی این اعتراض را هدایت کرده‌اند.

عزیزی ادامه داد: با توجه به جمعیت شهرستان ثلاث باباجانی در انتخابات منطقه اورامانت تاثیر گذار است به همین دلیل کسانی که معترض به نماینده فعلی مجلس بوده و یا طرفدار نماینده دیگری هستند این اعتراضات را که کمتر از 15 نفر در آن شرکت داشتند را سازمان دهی و اجرا کرده‌اند.

-

گزارش از کمیل نظری

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار