طبیعت کوهستانی، جنگلی شهرستان ملکشاهی در استان ایلام که دارای جاذبه های طبیعی و باستانی برجسته ای است این شهرستان را به مقصد گردشگران ورزشی از نقاط مختلف کشور تبدیل کرده است.
کد خبر: ۷۹۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸ 03 November 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ شهرستان ملکشاهی در ۳۵ کیلومتری جنوب ایلام و در قلب جغرافیایی استان در دامنه و امتداد کبیرکوه از جاذبه های منحصر به فرد طبیعی برخوردار است که مدت زمانی است که مورد توجه گردشگران خصوصا ورزشکاران قرار گرفته و هر روز بر تعداد این گردشگران ورزشی افزوده می شود.

استقبال گردشگران ورزشی از جاذبه های این شهرستان و برنامه ریزی مسئولان در خصوص این پدیده نو ظهور می تواند در توسعه شهرستان ملکشاهی نقش ویژه ای داشته باشد.

وجود مرتفع ترین قله های استان همچون ورزرین، ولنتر و سیوان این شهرستان را به بام استان مبدل کرده است، در کنار عظمت این کوهای مرتفع عمیق ترین، وحشی ترین و زیباترین دره های ایران همچون دره ویژدرون و باجک جلوه می کنند که هر زمان مملو از کوه نوردان، صخره نوردان و گردشگران ورزشی از سراسر کشور است.

یکی از متراکم ترین و وسیع ترین جنگل های غرب کشور در ملکشاهی جنگل بیوره است که تداخل کوهستان و جنگل، دره و آبگیر و زیستگاه حیات وحش این منطقه را به یک اکو توریسم گردشگری ویژه تبدیل کرده است.

مدیر اداره ورزش ملکشاهی با اشاره به ظرفیت های گردشگری ورزشی شهرستان گفت: تنها در ۶ ماهه اول سال بیش از ۹۰۰ ورزشکار حرفه ای از سراسر کشور برای بازدید و فتح قله ها در این شهرستان حضور یافته اند.

امیر صالحی با بیان اینکه هر یک از این گردشگران و ورزشکاران معرف جاذبه های ملکشاهی هستند، اظهار داشت : از ابتدای سال گذشته با تاسیس خوابگاه ورزرین مکان مناسبی برای بیتوته و استراحت کوهنوردان فراهم شده است.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملکشاهی نیز از برنامه ریزی در خصوص معرفی و ارائه خدمات به گردشگران این شهرستان خبر داد و گفت: سرمایه گذار بخش خصوصی در خصوص احداث منطقه رفاهی در حوزه ویژدرون اعلام آمادگی کرده است.

طالب خزان به جاذبه های طبیعی و تاریخی شهرستان اشاره کرد و افزود: آبشار اما، غار آقا میر، سنگ نبشته آشور در روستای گل گل و کوشک قینفر در دامنه کوهستان پشمین از جمله آثار ی هستند که ثبت ملی شده اند.

فرماندار ملکشاهی با بیان اقداماتی که در راستای توسعه زیرساخت های گردشگری و همچنین ورزشی شهرستان انجام گرفته است، گفت: یکی از اولویت های واگذاری تسهیلات اشتغالزایی که با استقبال زیادی نیز همراه بوده در حوزه گردشکری و صنایع دستی است و در سال جاری چندین واحد بوم گردی و کارگاه های صنایع دستی از جمله چاقو سازی شروع به کار کرده است.

محمد تاسمه رهاورد حضور پر تعداد گردشگران و ورزشکاران غیر بومی در منطقه را افق روشن توسعه و درآمد زایی و اشتغال دانست و افزود: برنامه ریزی در راستای توسعه زیرساخت های گردشگری بیش از پیش در دستور کار قرار خواهد گرفت و تلاش می شود از این ظرفیت در جهت توسعه پایدار شهرستان بهره گرفته شود.

شهرستان ۲۵ هزار نفری ملکشاهی در ۳۵ کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
چرا ورزرین و کان صیفی وسیوان را میخاین به اسم ملکشاهی مصادره کنید؟!!!!! ورزرین و کان صیفی جزء چنار باشی و بخش سیوان در شهرستان ایلام هستند و ارتباطی با ملکشاهی ندارند!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار