مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: همزمان با سراسر کشور زنگ استکبار ستیزی راس ساعت ۸ صبح روز ۱۳ آبان در مدارس فارس طنین انداز خواهد شد.
کد خبر: ۷۹۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵ 03 November 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:علی‌عسکر نجفی یکشنبه ۱۲ آبان در جمع خبرنگاران گفت: پس از برگزاری مراسم زنگ همه دانش آموزان و فرهنگیان در کنارسایراقشارجامعه درراهپیمایی این روز شرکت خواهند کرد.

او با بیان اینکه پیام دانش آموزان در روز ۱۳ آبان وحدت و پایبندی بر ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: روز دانش آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی و در راس آن شیطان بزرگ آمریکا هست و این استکبار ستیزی که دانش آموزان به آن پایبند هستند و اعتقاد دارند.

نجفی یادآور شد: این برنامه ها که هرسال در روز ۱۳ آبان تکرار می شود و پیام آن نیز به گوش همه مردم دنیا می رسد بر آمده از تفکر و اندیشه ای است که حضرت امام خمینی (ره) در جامعه نشر داده و اذهان را روشن کردند و در واقع یک روحیه استقلال خواهی و استقلال طلبی و ایستادگی را به همه نسل های ما منتقل کردند.

وی در تشریح برنامه های آموزش و پرورش به مناسبت این روز گفت: آموزش و پرورش برای بزرگداشت روز دانش آموز پیوسته برنامه هایی داشته است چرا که ۱۳ آبان تاریخ بسیار پرحادثه و پر فراز و فرودی را پیش رو دارد و ۳ رویداد بسیار مهم و اساسی در این روز رخ داده است.

نجفی گفت: اولین رویداد مهم تبعید و جدا کردن حضرت امام خمینی (ره) از بدنه نهضت اسلامی از دیدگاه حکومت پهلوی بود که در سال ۴۳ اتفاق افتاد، دومین رویداد شهادت دانش آموزان و دانشجویان عزیز در روز ۱۳ آبان سال ۵۷ به دست رژیم سفّاک و ظالم پهلوی بود و سومین رویداد هم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ بود که توسط دانشجویان پیرو خط امام اتفاق افتاد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: ما به عنوان آموزش و پرورش و نهاد تعلیم و تربیت وظیفه داریم تاریخ را برای نوجوانان و جوانانمان روایتگری کنیم تا آنان بدانند که این انقلاب اسلامی از چه عقبه های سخت و سهمگینی عبور نموده و چگونه شهدا توانسته اند این استقلال و آزادی را برای ما حفظ نمایند و مسیر را اینگونه برای ما باز کنند.

وی گفت: هم اکنون هم می بینیم که حضور در چنین روزها و یوم الله های پر اهمیت مورد تاکید مقام معظم رهبری ، دولت محترم جمهوری اسلامی و بخش های بسیار بزرگی از جامعه اسلامی و مردم عزیز کشورمان است و ما هم در آموزش و پرورش زمینه این حضور را فراهم می کنیم.

نجفی با اشاره به برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در شیراز، گفت: امسال شاهد برگزاری باشکوه‌تر راهپیمایی روز ۱۳ آبان خواهیم بود.

وی یاد آور شد: این راهپیمایی در شیراز ساعت ۹.۳۰ صبح روز سیزدهم آبان آغاز خواهد شد و دانش آموزان شیرازی نیز از سه راه نمازی به سمت حرم مطهر شاهچراغ (ع) بسط شهید دستغیب در این حرکت عظیم شرکت خواهند کرد.

نجفی از روسای اداره‌های آموزش و پرورش شیراز و دیگر شهرهای استان فارس خواست که زمینه را برای حضور حداکثری دانش آموزان در این رویداد مهم را فراهم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین از برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، تربیتی و اجرای برنامه‌های روشنگرانه در حاشیه راهپیمایی روز ۱۳ آبان در شیراز و سایر نقاط این استان خبر داد.

نجفی یادآور شد که پیام دانش آموزان در روز سیزدهم آبان وحدت و پایبندی به ارزش‌های نظام مقدس اسلامی، انقلاب اسلامی و ارزش‌های الهی است تا به جهانیان بفهمانند ما بر روی ارزشها و آرمانهایمان ایستاده ایم و کوتاه نخواهیم آمد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار