صالحی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه اتفاقات خوبی در زمینهٔ فرهنگ و به‌خصوص نشر طی سال جاری رخ‌داده است، گفت: امسال ۱۰۰هزار جلد کتاب در کشور منتشرشده است. 
کد خبر: ۷۹۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ 07 November 2019
۱۰۰ هزار جلد کتاب چاپ شده است/ احداث یک‌هزار باب کتابخانه

به گزارش تابناک سمنان: عباس صالحی صبح پنج‌شنبه در دیدار با آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، ضمن بیان اینکه در حوزه کتابخانه‌ها به‌عنوان زیرساخت حوزه فرهنگی اقدامات فراوانی شکل‌گرفته است، تأکید کرد: از سال ۹۲ تاکنون بیش از یک هزار کتابخانه در سطح کشور احداث‌شده است.

وی بابیان اینکه ۱۰۰ هزار جلد کتاب در سطح کشور به چاپ رسیده است، تأکید کرد: این امر نشان می‌دهد وضعیت ما در سال ۹۸ نسبتاً خوب بوده است.

عضویت ۲ میلیون نفر در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد

وزیر ارشاد درباره چهار حوزه فعالیت این وزارتخانه گفت: اولین حوزه فعالیت وزارت ارشاد در مباحث دینی است که در این بخش ، سازمان حج و زیارت فعالیت خاص و پرشکوهی دارد که امسال بیش از ۸۰ هزار نفر در حج تمتع شرکت کردند و شاهد حضور سه میلیون ایرانی در مراسم اربعین بودیم.

صالحی بابیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه نیز از دیگر سازمان‌هایی است که در حوزه دین و وقف فعالیت دارد، گفت:  وقف این روزها در حوزه‌های مختلف فعال است و خوشبختانه به‌عنوان یک موتور محرک در حوزه توسعه فرهنگی مطرح می‌شود.

وی بابیان اینکه بیش از دو میلیون نفر عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند، گفت: جشنواره آیات در حوزه هنر در حال انجام است که باهدف ترکیب هنر و مباحث دینی انجام می‌شود.

رابطه خوب بین دولت و رسانه‌ها از حیث صیانت از منافع ملی

وزیر ارشاد بابیان اینکه بخش سوم حوزه فعالیت این وزارتخانه رسانه است که مجوزهای فعالیت‌های مختلف رسانه‌ای از طریق این وزارت‌خانه صادر می‌شود، گفت: رابطه خوبی بین دولت و رسانه‌ها از حیث صیانت از منافع ملی وجود دارد.

صالحی بیان کرد: حوزه دیگر فعالیت وزارتخانه، هنر و فعالیت‌های هنری است که در این حوزه نیز فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات‌ مختلفی در حوزه‌های مختلف نمایشی، تجسمی، آوایی و ... به انجام رسانده و لذا تلاشمان بر این است که در حوزه‌های مختلف به‌گونه‌ای پیش رویم که در مسیر مصوب انقلاب و کشور باشد.

وی تصریح کرد: عمق روابط دینی و فرهنگی مردم ایران و عراق به گونه‌ای است که این‌گونه حوادث خللی در ارتباطات بین مردم به‌وجود نخواهد آورد.

قرار است صالحی بعد از این مراسم با حضور در مهدی شهر در نخستین جشنواره ملی ایل سنگسر حضور یابد.

وی امشب در جشنواره تئاتر استانی سمنان حضور خواهد داشت و سپس به تهران باز می گردد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار