فرماندار سردشت با اشاره به اهمیت وقف‌های قرآنی و بیان اینکه موقوفات با نیات قرآنی نسبت به سایر موقوفات از درصد بسیار پایینی برخوردار هستند گفت: برای پر کردن این خلأ و جبران آن نیاز به یک نهضت مشارکتی است.
کد خبر: ۷۹۵۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 07 November 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی اقصی نخشی‌پور فرماندار سردشت امروز در دیدار با کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه سردشت با اشاره به اهمیت وقف‌های قرآنی و بیان اینکه موقوفات با نیات قرآنی نسبت به سایر موقوفات از درصد بسیار پایینی برخوردار هستند، گفت: برای پر کردن این خلأ و جبران آن نیاز به یک نهضت مشارکتی است.

وی افزود: بروز‌رسانی وقف باید متناسب با نیاز امروز جامعه صورت گیرد علاوه بر این باید همگانی کردن وقف قرآنی را در دستور کار قرار داد.

وی ضمن تقدیر از عملکرد اداره اوقاف سردشت، به ایجاد وقف‌های نوین در حوزه‌های مختلف همچون حوزه کارآفرینی اشاره و تصریح کرد: باید مردم را تشویق و ترغیب به وقف در زمینه کارآفرینی کرد و با راه‌اندازی بنگاه‌های کارآفرینی به اشتغال جوانان، تحصیل آنان و همچنین فعالیت در زمینه آموزشی کمک کرد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت نیز در این دیدار گفت: این شهرستان دارای 435 موقوفه، 738 رقبه، 95 خادم با 235 مسجد است.

رحمان شمسی افزود: در راستای حفظ و صیانت از موقوفات از ابتدای سالجاری تا کنون 37 سند مالکیت تک برگی اخذ و همچنین 130 سند اجاره تمدید، که با برنامه‌ریزی‌های جدی 40 درصد به درآمد کلی موقوفات افزوده شده است.

وی همچنین تصریح کرد: 5 مسجد با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

شمسی عنوان کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری از این مساجد نیازمند همت والای خیران و واقفان نیک اندیش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار