در زمانی که سایت مرکز لرزه نگاری کشورمان از دسترس عموم خارج شده بود، زلزله‌ای شدید مناطق وسیعی از کشورمان را لرزاند. زمین لرزه‌ای که مراکز لرزه نگاری خارجی بزرگی آن را ۶ ریشتر و عمق کانونش را ۱۰ کیلومتری زمین گزارش کردند
کد خبر: ۷۹۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 08 November 2019

به گزارش تابناک رضوی، راس ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد روز جمعه، هفدهم آبان ماه ۹۸، زمین لرزه ای نسبتا شدید مناطق وسیعی از کشورمان را لرزاند. زلزله‌ای که برخی مراکز لرزه نگاری جهانی کانون آن را تبریز معرفی کرده‌اند.

 

 آن گونه که سایت لرزه نگاری اروپا-مدیترانه دقایق ابتدایی اعلام کرده بود، بزرگی این زلزله ۶.۰ در مقیاس ریشتر بوده و کانون آن در مختصات ۳۷.۸۱ شمالی و ۴۷.۵۹ شرقی و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین قرار داشته است. این گزارش بعد تصحیح شد و قدرت زلزله ۵.۷ ریشتر اعلام شد.

 

بر اساس این گزارش، کانون زلزله در فاصله ۱۱۸ کیلومتری شرق تبریز، ۷۹ کیلومتری جنوب غربی اردبیل و ۶۰ کیلومتری شمال شرقی هشترود قرار داشته است.

 

بر اثر این زلزله، مناطق وسیعی در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان لرزیدند. هنوز اطلاعاتی از خسارات و آسیب های احتمالی زلزله در دست نیست.

 

آخرین اخبار از زلزله آذربایجان به شرح زیر است:

 

- استاندار آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه تعداد پس لرزه‌ها مرتبا روبه کاهش بوده و فشار گسل‌ها تخلیه شده است؛ بنابراین مردم نگران زلزله‌های

 

بعدی نباشند و به خانه‌ها خود برگردند.

 

- بیشترین خسارت ها مربوط به دو منطقه «ورنکش» و «ورزقان» بوده است.

 

-  کریمی نژاد سرپرست پلیس راه استان آذربایجان شرقی هم گفت: بر اثر زلزله در ۹ نقطه ریزش کوه در جاده های شهرستان میانه اتفاق افتاده بود که با همکاری راهداری و پلیس راه استان پاکسازی شده و تردد در جاده‌های استان روان و عادی است.

 

-  فقط در منطقه ترکمانچای آذربایجان  ۲۵ پس‌لرزه ثبت شده است.

 

- رئیس سازمان امداد و نجات کشور گفت: اسکان اضطراری زلزله زدگان، اقلام و لوازم مورد نیاز و سبد غذایی به منطقه ارسال شده است.

 

  • تا کنون 7 روستا تخریب شده است.

خبرفوری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار