مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: مشکل دفع نشدن و پس‌زدگی فاضلاب منطقه عین۲ اهواز تا ۴۰ روز آینده برطرف می‌ شود.
کد خبر: ۷۹۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ 08 November 2019

بهنام مریدی بیان کرد: خط خروجی فاضلاب در منطقه عین۲ انجام شد اما خط قدیمی دفع فاضلاب این منطقه به طول ۳۵۰ متر نشست کرده است.

وی با اشاره به اینکه نشست این خط لوله باعث مسدود شدن مسیر شده است، افزود:  این خط در عمق ۶ متری زمین قرار دارد و نگرانی هایی درخصوص عرض کم خیابان‌ها، ریزشی بون خاک و استحکام کم منازل داریم از این رو امکان سپرکوبی وجود ندارد.

مریدی گفت: از پیمانکار طرح خواسته شد با افزایش مقدار بیمه کار را آغاز کند؛ عملیات بای‌پس فاضلاب نیز در این منطقه انجام شده و درصورت بارش باران نگرانی برای جمع شدن فاضلاب نداریم اما برای آب های سطحی شهرداری باید چاره‌اندیشی کند.

وی درخصوص خطر تلاقی آب آشامیدنی و فاضلاب در عین۲ اظهارداشت: بیشتر منازل این منطقه به صورت غیرمجاز و غیرفنی از لوله‌های آب انشعاب گرفته‌اند و از نقاط مختلف حتی جوی‌های آب این لوله‌ها را به منازل برده‌اند که امکان نشت فاضلاب به آب آشامیدنی وجود دارد لذا ساکنان این مناطق باید در اسرع وقت برای گرفتن انشعاب مجاز اقدام کنند.

مدیرعامل آبفای اهواز افزود: ساعت سه بامداد روز پنجشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان و استاندار بازدیدی از این منطقه و روند اجرای طرح‌های فاضلاب داشتیم.

محله عین ۲ در ۲ کیلومتری جنوب غرب اهواز است که ۳۲ هزار نفر جمعیت دارد. این منطقه در سال ۹۵ به شهر اهواز ملحق شد.

منطقه عین از مناطق محروم کلانشهر اهواز به شمار می‌رود که در سیل فروردین بسیاری از منازل این منطقه دچار آبگرفتگی شد و مردم به دلیل بافت فرسوده این منطقه خسارت‌ زیادی دیدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار