تأملی بر بازداشت رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان؛
تأملی در شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که اتهامات متوجه پیوندی منحصر به دوران ریاست وی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیست و پیوندی ناگسستنی با دوران حضور وی در رأس هرم مدیریتی جمعیت هلال احمر کشورمان دارد. با دورانی که برخی تخلفات رقم خورده در آن در مراجع دیگر در دست رسیدگی است.
کد خبر: ۷۹۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰ 09 November 2019

تابناک رضوی: روز گذشته، «علی اصغر پیوندی» به اتهام اختلاس بازداشت و با تودیع وثیقه میلیاردیِ معین، آزاد شد.

 

به گزارش «تابناک»؛ این خبری است که ساعتی پیش روی خروجی یکی از خبرگزاری‌های کشورمان قرار گرفت تا بار دیگر تخلفات گسترده صورت گرفته در جمعیت هلال احمر کشورمان در سال‌های اخیر در کانون توجه عموم قرار گیرد؛ تخلفاتی که پیشتر در ارتباط با آن‌ها بازداشت‌هایی صورت گرفته است.

 

البته آن گونه که فارس بازداشت روز گذشته پیوندی را روایت کرده، پرونده مفتوح وی در سازمان بازرسی کل کشور، مربوط به تخلفاتی است که در دوران حضور وی در رأس هرم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رقم خورده اند و به تأکید خبر منتشر شده، از جنس اختلاس هستند؛ اختلاسی ۱.۵ میلیارد تومانی.

 

این در حالی است که وثیقه تعیین شده برای این مقام مسئول، ۳ میلیارد بوده که ساعاتی بعد از بازداشت وی تودیع شده و آزادی وی را به دنبال داشته است. رویدادی که مجابمان می‌کند این پرونده در ابتدای راه رسیدگی قرار دارد و احتمالا در آینده ابعاد آن توسط مسئولان تشریح خواهد شد؛ اما آیا این همه ماجراست؟

 

تأملی در شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که اتهامات متوجه پیوندی منحصر به دوران ریاست وی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیست و پیوندی ناگسستنی با دوران حضور وی در رأس هرم مدیریتی جمعیت هلال احمر کشورمان دارد. با دورانی که برخی تخلفات رقم خورده در آن در مراجع دیگر در دست رسیدگی قرار دارد.

 

آیا تخلفات «پیوندی» در دانشگاه به تخلفاتش در هلال احمر پیوند نخورده؟!

 

واقعیتی که چندی پیش با انتشار خبر بازداشت فرجی، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر آشکار شد و بعد به دستگیری برخی افراد دیگر، از جمله «ح. آ. الف» رسید که گفته می‌شود رفاقت دیرینی با پیوندی دارد و با وی در دوران حضورش در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مراودات وسیعی داشته است.

 

فردی که برخی تأکید دارند سرسلسه بسیاری از تخلفات در جمعیت هلال احمر کشورمان به ویژه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است و آن گونه که خبرگزاری‌ها روایت کرده اند، پس از انتخاب پیوندی به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان، در این مجموعه نفوذ کرده و شبکه وسیعی پدید آورده که در نتیجه رصد و برملا شدن آن، سازمان تدارکات پزشکی بی مدیرعامل شده!

 

نکته جالب در این خصوص، ارتباطات خاص و بین المللی این فرد بازداشتی است که به گفته برخی منابع آگاه، ابعاد پرونده را از مرز‌های کشورمان فراتر برده و موجب شده رسیدگی به آن زمان بر شود. وقفه‌ای که به کمک امثال پیوندی آمده تا با تدارک برنامه‌های مفصل از جمله سفر‌های استانی، بکوشند ماجرا را خفیف جلوه دهند.

 

این در حالی است که به رغم همه تلاش‌های صورت پذیرفته برای لاپوشانی ماجرا، تخلفات رقم خورده در جمعیت هلال احمر از مدت‌ها پیش در دستور رسیدگی مجموعه‌های دیگر مانند بازرسی ریاست جمهوری نیز قرار گرفته و به تهیه گزارشی کامل و جامع منجر شده است؛ گزارشی که البته به دلایل ناگفته هنوز منتشر نشده است.

 

وضعیتی که بعید نیست به زودی تغییر کند، به ویژه که می‌دانیم پیوندی بعد از یکی دو نوبت احضار برای ادای توضیحات، دیروز بازداشت و با قید وثیقه آزاد شده و تخلفات رقم خورده در زیرمجموعه وی در جمعیت هلال احمر، نسخه جامع تری از تخلفاتی است که در زیرمجموعه وی در دانشگاه رقم خورده بود و حالا به ادعای خبرگزاری ها، در دستور رسیدگی جدی قرار گرفته اند.

 

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار