کد خبر: ۷۹۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰ 12 November 2019

بخشی از اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور در جمع مردم شهر یزد که  روحانی در آن  دستگاه قضایی را متهم کرد که  به فسادهای میلیون و میلیارد تومانی رسیدگی می‌کند اما سراغ "دانه‌درشت‌ها" نمی‌رود، با واکنش‌های زیادی از سوی چهره‌های سیاسی و فعالان فضای مجازی همراه شد.

این اظهارات رئیس‌جمهور پس از آن بود که عده‌ای از  حاضران در میدان امیرچخماق یزد در اعتراض به نابسامانی‌های اقتصادی شعار دادند. محمود صادقی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در واکنش به این اظهارات روحانی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: "آقای روحانی! فساد فساد است، چه میلیونی چه میلیاردی؛ به‌جای فرافکنی با غده‌های فساد در دستگاه‌های زیرمجموعه خودتان مقابله کنید. بعضی از همکاران شما در هیئت دولت دست‌کمی از همتایانشان در دولت سلف ندارند".

حجت‌الاسلام دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات که در این سال‌ها همواره از حامیان اصلی روحانی و دولتش به‌شمار می‌رود، در واکنش به سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور علیه اقدامات دستگاه قضایی گفته است: رئیس‌جمهور نباید مرتکب اشتباه شود و نباید سد راه کسانی شود که در حال حاضر با قدرت و قوت خدمات ارزشمندی را ارائه می‌دهند".

وی تأکید کرده است: "اگر آقای روحانی مطالبی را بیان کرده که تعریضی به قوه قضاییه و آیت‌الله رئیسی است، قطعاً این مورد از اشتباهات وی است".

حجت مرتجی از خبرنگاران خبرگزاری دولتی ایرنا با انتخاباتی خواندن اظهارات روز گذشته روحانی نوشته است: "سخنرانی امروز روحانی بیشتر شبیه نطق انتخاباتی بود. از روحانی در این موقعیت انتظار می‌رود به‌جای نطق و تهدید به افشا، به اقدام عملی دست بزند. فرصت به‌سرعت از دست می‌رود".

علی مجتهدزاده از فعالان  سیاسی اصلاح‌طلب با طرح این ادعا که نزدیکان علی ربیعی، اسحاق جهانگیری و دیگر وزرای دولت  آلوده به فساد مالی هستند، به استقبال اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور  رفته است. مجتهدزاده در صفحه شخصی خود  نوشته است: "وقتی در دولت از وزیر و سخنگو تا معاون اول و شخص رئیس‌جمهور دارای نزدیکان و اقربائی با مفسده‌های جدی مالی هستند طبیعی است سخنان رئیس آن دولت در مبارزه با فساد از سوی ملت جدی گرفته نشود".

صدرا محقق دبیر اجتماعی روزنامه شرق نیز با کنایه به بخش  پایانی اظهارات رئیس‌جمهور که همانند سفرهای گذشته‌اش به یزد، سخنرانی خود را با نام بردن از رئیس دولت اصلاحات به پایان رساند، نوشت: "حسن روحانی سخنرانی‌اش در یزد رو این‌طوری تموم کرد: «سلام و درود بر سیدمحمد خاتمی افتخار این دیار و کشور» جا داشت یه وعده رفع حصر هم می‌داد و در ادامه از گوش‌های مخملی ما هم یاد می‌کرد".

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار