بصورت ویدئو کنفرانس؛
افتتاح طرح ها و پروژه های صنعتی، ورزشی، کشاورزی، راه و شهرسازی بصورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور انجام شد.
کد خبر: ۷۹۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ 12 November 2019

به گزارش تابناک سمنان: در دومین روز از سفر کاروان تدبیر و امید به استان کرمان، امروز سه شنبه حجت الاسلام و المسلمین  حسن روحانی رییس جمهور با حضور در جلسه شورای اداری و نشست خبری با خبرنگاران، سفر خود به استان کرمان را پایان خواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمین  حسن روحانی رییس جمهور در جمع مسئولان استان کرمان گفت: خدمت به خلق و هدایت انسان اگر حاصل عمر باشد ارزش دارد و مهم است که از فضای موجود درست استفاده کنیم.

برای افتتاح و آغاز عملیاتی این پروژه‌ها ۵۰ هزار و ۸۰۵ میلیارد ریال و ۶۸۶ میلیون یورو اعتبار ارزی اختصاص یافته است و پیش‌بینی شده که از طریق این طرح‌ها و پروژه‌ها برای بیش از ۴ هزار و ۷۶۵ نفر اشتغال ایجاد شود.

در این مراسم وزرا و معاونین رئیس جمهور از محل پروژه‌ها گزارشی از آخرین وضعیت طرح‌های آماده افتتاح و طرح‌هایی که عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود، ارایه کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در افتتاح پروژه‌های صنعتی با بیان اینکه پروژه‌های بسیار خوبی دیروز و امروز در استان کرمان افتتاح شد، اظهار داشت: فقط ۸ هزار میلیارد تومان در حوزه صنعت و معدن استان افتتاح پروژه داشتیم.

او با بیان اینکه کارآفرینان و شرکت‌های فعال و دولت و مردم در کنار هم کار‌های بزرگی انجام داده‌اند، افزود: امروز افتتاح کارخانه اسیدسولفوریک سرچشمه اهمیت بیشتری از نظر زیست محیطی دارد و یک طرح مبارک برای سلامت مردم است.

رئیس جمهور در بخش افتتاح پروژه‌های ورزشی تاکید کرد: خوشحالم که در حوزه ورزشی در روستا‌ها کار شده و خدمت به روستاییان را افتخار خود می‌دانیم. تلاش هشت ساله دولت برای روستا‌ها خیلی خوب بوده و در راه، آب، برق، مدارس، گاز، ورزش، اشتغال و ارتباطات کار‌های بزرگی شده است.

او با تاکید بر اینکه جوانان در روستا‌ها باید احساس کنند که همه امکانات لازم برای زندگی در اختیار آن‌ها وجود دارد، تصریح کرد: در حوزه ورزشی تمام تلاش خود را برای ارتقای این حوزه به کار خواهیم گرفت.

رئیس جمهور در بخش افتتاح پروژه‌های کشاورزی با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح ۱۱۳۵ پروژه در بخش‌های مختلف کشاورزی در استان کرمان هستیم، گفت: این پروژه‌ها برای ۲۲۰۰ نفر اشتغال جدید ایجاد می‌کند که بسیار خبر خوب و خوشحال‌کننده‌ای است.

روحانی با بیان اینکه ۱۰۷ درصد در آبیاری تحت فشار در استان کرمان رشد داشتیم که بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: بر مهار بیابان‌زایی تاکید دارم که این مسئله برای مردم بسیار مهم است و باید بیشتر کار شود.

رئیس جمهور در بخش افتتاح پروژه‌ها و طرح‌های بخش راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن در کشور آغاز شده که طرح خوبی است، اما نیاز به نظارت دقیق در ساخت مسکن دارد، گفت: وزارت راه و شهرسازی بر کیفیت ساخت و ساز نظارت کند و در طرح ملی مسکن معماری اصیل ایرانی مدنظر باشد.

او با انتقاد از برخی ساخت و ساز‌ها خاطرنشان کرد: در برخی ساخت و ساز‌ها می‌بینیم که هیچ هارمونی بین ساختمان‌ها در کنار هم وجود ندارد در حالی که یکی از هنر‌های معماری باید نوازش چشم باشد که با ساختمان زیبا در شهر‌ها محقق می‌شود. زیبایی شهر نباید با ساختمان‌های نازیبا صدمه ببیند چرا که در روحیه مردم بسیار اثر دارد. خوشحالم که عملیات اجرایی ۱۲۹۴ واحد مسکن طرح اقدام ملی از امروز در کرمان اجرایی می‌شود.

رئیس جمهور در جریان سفر به استان کرمان دستور افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۱ طرح و پروژه زیربنایی و صنعتی و اقتصادی را در سطح استان صادر کرد.

افتتاح ۷ باب زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال، ۳ باب زمین چمن مصنوعی فوتبال، طرح بازگشایی استخر سرپوشیده بشری، پروژه برج نور مجموعه ورزشی شهرستان بافت، دو سالن ورزشی، ۳۲ طرح صنایع تبدیلی و غذایی کشاورزی، ۳۱ واحد گلخانه‌ای سبزی و صیفی و گیاهان زینتی، ۲۰۰ طرح کشت گیاهان دارویی، چهار طرح مدیریت تلفیقی آفات و بیماری‌های گیاهی، ۵۸۶ طرح سامانه‌های نوین آبیاری، ۶۵ طرح عملیات احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی، ۱۳۴ رشته از قنوات استان، ۱۲ واحد دام، طیور و شیلات، ۲ پروژه در بخش منابع طبیعی، باند دوم بزرگراه بافت ـ سیرجان، طرح تکمیل و آسفالت راه‌های روستایی، مسکن مهر، ساختمان مدرسه راهنمایی ۱۳ کلاسه، ساختمان کلانتری مسکن مهر، ساختمان دبستان ۱۳ کلاسه مسکن مهر، از جمله طرح‌هایی بود که با دستور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

همچنین می‌توان به سایر طرح‌های افتتاح شده در این مراسم به طرح اسید سولفوریک، طرح افزایش ظرفیت تیکنر‌های باطله شماره ۱ و ۲ و اصلاح نیکنر شماره ۴، طرح نوسازی کوره اند و چرخ ریخته گری شماره ۲، طرح تولید بریکت سرد، ۴ پست برق، طرح واحد خردایش، ۱۶ طرح انتقال آب، مواد و انرژی، بهبود کیفیت، تجهیزات نوین کنترلی، سنگ شکن و بازیافت آب، طرح‌های خدمات ماشین کاری فلزات و مته، سیستم‌های هوشمند هشدار دهنده و بهینه سازی و مدیریت ناوگان معدن، طرح آهن اسفنجی، طرح تولید آهن اسفنجی خط ۲ کوثر، خط ۱ ذوب و فولاد سازی، مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کرمان، نیروگاه خورشیدی، بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گهران و طرح افزایش ظرفیت پست ۱۳۲.۲۰ کیلوولت اشاره کرد.

در این مراسم با دستور دکتر روحانی عملیات اجرایی یک هزار و ۲۹۴ واحد مسکن طرح اقدام ملی، آغاز و تکمیل ۶۹ واحد گلخانه ای، ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر زرند، طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر کرمان، و احداث ۴ پست ۲۳۰ و ۱۳۳ کیلوولت آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار