در جلسه میز توسعه صادرات طلا و جواهر و سنگ های قیمتی، هدف اصلی میزهای استانی کمک به توسعه صادرات عنوان شد.
کد خبر: ۷۹۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ 12 November 2019

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه که با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت، معاون مدیرکل امور مالیاتی استان، معاون گمرک، مشاور رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، روسای اتحادیه صنایع دستی و انجمن طلا، نماینده اداره استاندارد و چند تن از تولیدکنندگان طلا برگزار شد، ولی اله هادیان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان هدف از تشکیل میز طلا را طرح و پیگیری مشکلات و موانع گروه‌های هدف بیان کرد و افزود: با وجود ظرفیت های موجود در شورای گفتگو و قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار می‌توان به پیگیری مشکلات تولیدکنندگان و حتی اصلاح قوانین دست و پاگیر پرداخت. وی بیان مشکلات صادرکنندگان در میزهای استان اصفهان را در تسهیل روند توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی موثر دانست.
در ادامه اسماعیل نادری، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت رویکرد تشکیل میزهای استانی را کمک به توسعه صادرات کالاهای مختلف بیان کرد و گفت: باید از پتانسیل‌های موجود در میز طلا برای حل مشکلات مربوط به صادرات طلا به کشورهای هدف صادراتی استفاده کرد و طرح و پیگیری مسایل دیگر مربوط به این صنعت از طریق ستاد تسهیل و شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی قابل طرح است.
وی همچنین با اشاره به مصوبه تحویل ارز در خارج از کشور توسط صادرکنندگان مصنوعات فلزات گرانبها و امکان رفع تعهد ارزی تصریح کرد: وفق بند الف ماده 6 آیین‌نامه ورود و صدور فلزات گرانبها، اشخاص حقیقی و حقوقی صادرکننده مکلف‌اند در قبال صدور مصنوعات گرانبها نزد بانک مرکزی تعهد سپاری کنند.
نادری تصریح کرد: صادر کنندگان مخیر خواهند بود تعهدات مربوط را با ورود معوض فلزات مذکور به صورت شمش استاندارد و یا ذوب شده خام به همان نسبت و میزان و یا فروش ارز حاصل از صادرات به موسسات اعتباری یا صرافی‌های دارای مجوز از بانک مرکزی تسویه کنند.
اصغرخودسیانی، معاون گمرک اصفهان نیز در این جلسه گفت: طبق قانون، شمش طلا و نقره از حقوق ورودی و مالیات ارزش افزوده معاف است. وی از افزایش آمار صادرات فلزات گرانبهای شش ماهه اول استان نسبت به کل سال 97 خبر داد و گفت: این میزان از 102 کیلو در سال 97 به بیش از 140کیلو در نیمه اول سال‌ جاری رسیده است.
محسن طلائی مینائی، رئیس انجمن طلا نیز در این جلسه گفت: با توجه به قوانین اداره استاندارد در خصوص اعطای کد استاندارد به کارگاه‌های تولیدی لازم است اعضای تولیدکننده و صادرکننده این انجمن نیز با ارایه معرفینامه از شرایط دریافت کد استاندارد برخوردار شوند.
عباس شیردل، رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان نیز با بیان اینکه با وجود تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان مشکلاتی برای ورود ارز حاصل از صادرات به داخل کشور ایجاد شده، خواستار همکاری و همراهی هرچه بیشتر دستگاه‌های مختلف مربوطه برای تسهیل روند صادرات شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار