محسنی از ایجاد میدان کتاب در نخستین شهر باسواد ایران خبر داد.
کد خبر: ۷۹۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱ 12 November 2019

محسنی از ایجاد میدان کتاب در نخستین شهر باسواد ایران خبر داد.

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«فرهاد محسنی» امروز(دوشنبه، ۲۰ آبان) در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با تغییر کاربری فلکه گاز شهر آستارا و با نصب المان به شکل کتاب، میدان کتاب در نخستین شهر باسواد ایران ایجاد می شود.

 

رییس شورای اسلامی شهر بندر آستارا افزود: اطراف میدان کتاب با نورپردازی و فضای سبز زیباسازی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ایجاد میدان کتاب در نخستین شهر باسواد ایران با اکثریت آرای اعضای شورای اسلامی به تصویب رسیده است، تصریح کرد: یکی از دلایل انتخاب این فلکه به عنوان میدان کتاب، نزدیکی آن به مراکز فرهنگی همچون اداره کتابخانه های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

محسنی با اشاره به اینکه فرهنگ شهروندان آستارایی زبانزد ایرانیان است، گفت: یکی از اهداف راه‌اندازی میدان کتاب، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه بود.

 

رییس شورای اسلامی شهر مرزی بندر آستارا ادامه داد: در این راستا همچنین پارک روبروی مسجد حضرت محمد رسول الله(ص) آستارا به نام پارک شعرا نام‌گذاری می‌شود.

 

وی با بیان اینکه پل مرداب آستارا به نام شهید والامقام سرلشکر خلبان ایوب حسین نژادی مزین می‌شود، اظهارکرد: خیابان جدیدی در جنب پل مرداب تا خیابان کشاورز ایجاد که این خیابان به نام پدر شعر فرانوی ایران اکبر اکسیر نامگذاری می‌شود.

 

محسنی از نصب سردیس شهید رجایی در میدان شهید رجایی این شهر خبر داد و گفت: این سردیس توسط محسن گلستانی مجسمه‌ساز و پیکرتراش برجسته کشورمان در حال طراحی و ساخت است که در دهه فجر سال جاری در این میدان رونمایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار