در سخنانی کاملا متناقض با سخنان معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ، فرماندار شهرستان بویراحمد در رابطه با فعالیت انتخاباتی مدیران دولتی گفت: اگر از امکانات دولت به نفع فردی استفاده نشود و خارج از وقت اداری هم باشد منعی ندارد.
کد خبر: ۷۹۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵ 12 November 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از موضوعات بسیار مهم این روزها در حوزه مسائل مربوط به انتخابات ، بحث عدم دخالت مدیران در تبلیغات انتخاباتی است ، موضوعی که در دو سخن متناقض یک مدیر اجرایی با یک مدیر قضائی ، عملا مسیر تخلف را در این شرایط باز گذاشته است!
پارادوکس سخنان انتخاباتی فرماندار بویراحمد و دستگاه قضایی! / آیا مدیر روابط عمومی فرهنگ و ارشاد به دادگاه احضار می شود؟
 
معاونت پیشگیری از وقوع جرم :حضور مدیران در جلسات تبلیغاتی در خارج از تایم اداری تخلف است
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت : حضور مدیران در فعالیت های انتخاباتی پس از وقت اداری جز مصادیق مجرمانه است .(اینجا)
سید عیسی حسنی در نشستی که چند هفته پیش با اصحاب رسانه داشت ، افزود : گاهی برخی مدیران اعلام می کنند که وقت پس از تایم اداری من متعلق به خود من است و می توانم در جلسات انتخاباتی شرکت کنم که این حرف اشتباهی است و نشان از عدم شناخت قانون است چرا که چنین برداشت می شود ، مدیر از موقعیت خود به نفع کاندیدایی سوء استفاده می کند و مطمئن باشند با چنین جرائمی برخورد خواهد شد.
پارادوکس سخنان انتخاباتی فرماندار بویراحمد و دستگاه قضایی! / آیا مدیر روابط عمومی فرهنگ و ارشاد به دادگاه احضار می شود؟
 
فرماندار بویراحمد : فعالیت تبلیغاتی مدیران در خارج از وقت اداری بلامانع است
در سخنانی کاملا متناقض با سخنان معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ، فرماندار شهرستان بویراحمد در رابطه با فعالیت انتخاباتی مدیران دولتی گفت: اگر از امکانات دولت به نفع فردی استفاده نشود و خارج از وقت اداری هم باشد منعی ندارد.(اینجا)
شاهرخ کناری در گفتگو با تسنیم ، با اشاره به رویکرد فرمانداری شهرستان بویراحمد در انتخابات پیش‌رو، اظهار داشت: تقریبا 107 نفر عضو شورای اداری شهرستان بویراحمد هستند که در جلسه به صورت شفاف به آنها گفتیم اگر در خارج از وقت اداری از امکانات دولتی در راستای مسائل سیاسی استفاده کنند فردای آن روز دیگر مدیر ما نیستند.
وی با اشاره به اینکه معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفته است که مدیران در هیچ شرایطی به مسائل انتخاباتی ورود نکنند، افزود: اگر این موضوع نگاه دستگاه قضایی بوده و تخلف است باید به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده و استاندار در شورای اداری مطرح کند که به استناد این بند قانونی ورود مدیران خارج از وقت اداری و بدون امکانات دولتی ممنوع است.
فرماندار شهرستان بویراحمد عنوان کرد: با توجه به اینکه تاکنون چنین موضوعی ابلاغ نشده اگر از امکانات دولت به نفع فردی استفاده نشود و خارج از وقت اداری هم باشد منعی ندارد.
آیا مدیر روابط عمومی فرهنگ و ارشاد به دادگاه احضار می شود؟
پارادوکس جدی سخنان فرماندار بویراحمد و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ، در عمل می تواند باعث یک نوع بلاتکلیفی و یا اینکه سوء استفاده برخی مدیران که گماشته نمایندگان برای استفاده از امکانات دولتی در چنین روزهایی هستند ، شود!
مطمئنا هدف دستگاه قضایی از بیان چنین نکته مهمی در خصوص جرم بودن فعالیت خارج از وقت اداری مدیران تجربیات ادوار گذشته انتخابات بوده است که تعدادی از مدیران دارای پرونده های قضایی به علت سوء استفاده از موقعیت دولتی خود در جهت کمک به کاندیداهای انتخاباتی ، بوده اند ضمن اینکه همه ی مسئولان چه اجرایی و چه قضایی خواستار ایجاد شور انتخاباتی هستند اما تاکید دارند که نباید به گونه ای باشد که برخی افراد از موقعیت خود به حمایت از کاندیداهای خاص بپردازند.
در طرف دیگر هم فرماندار بویراحمد بنابر این نکته که باید به عنوان مجری انتخابات ، سعی در افزایش مشارکت با ایجاد شور انتخاباتی کند ، منعی قانونی برای فعالیت های مدیران خارج از وقت اداری نمی بیند ! اما تصور کنید یک مدیر اجرایی در حوزه های مرتبط با روستاها به یکی از روستاها برود و برای فلان کاندید تبلیغ کند ، مطمئنا با توجه به نیاز اهالی به امکانات دولتی ، تاثیرگذاری زیادی در نتیجه انتخابات از طرف این مدیر صورت خواهد گرفت!
 این پارادوکس امروز به راحتی در رسانه های محلی خود را نشان داد! امروز خبری از مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کمیته تبلیغات نوزدهمین نمایشگاه کتاب در یکی از سایت های محلی منتشر شد که نشان می دهد علی رغم تشکیل جلسه دستگاه قضایی و ارشاد اسلامی با رسانه ها که مهمترین هدف این نشست منع رسانه ها و مدیران به تبلیغات زودهنگام و منع موکد مدیران به سوء استفاده از جایگاه خود برای تبلیغات انتخاباتی است ، این مدیر روابط عمومی عملا خود اولین نقض کننده درخواست های احتمالا قانونی! معاونت پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضایی بوده است.
بنابر این گزارش این مدیر به مباحث این روزهای فضای مجازی و رسانه ای واکنش نشان داده است و در تبلیغی آشکار از دو کاندید اصولگرا و اصلاح طلب حمایت کرده است!
شاید با توجه به تبلیغ همزمان از دو گزینه کاملا رقیب ! در رقابت انتخاباتی یکی از حوزه های استان ، نشان از غیر سیاسی بودن وی باشد و با توجه به جایگاه نه چندان مطرح مدیر روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به گمنام بودن وی در عرصه سیاسی استان و نداشتن جایگاه مطرح در عرصه مدیران و رسانه ، این اقدام تاثیری در موضوعات سیاسی نداشته باشد اما با توجه به پارادوکس سخنان فرماندار بویراحمد و معاونت پیشگری از وقوع جرم دادگستری ، احتمالا از این به بعد شاهد چنین مصاحبه هایی خواهیم بود! و قانونی هم خواهد بود! یا اینکه با توجه به سخنان سید عیسی حسنی مبنی بر احضار چند مدیر به دلیل وقوع چنین سوء استفاده هایی از موقعیت خود آیا مدیر روابط عمومی ارشاد اسلامی هم برای گرفتن تذکر به دادگاه احضار می شود ؟
ضمن اینکه هم اکنون فضای مجازی استان به شدت انتخاباتی شده است و طرفداران کاندیداهای احتمالی به شدت فضا را تنش آلود می کنند و سخنان تبلیغاتی مدیران هم به مانند بنزین ریختن بر آتش است!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار