وزیر نفت خبر داد:
زنگنه گفت: درآمد عایدی طرح بهینه سازی مصرف سوخت از طریق سهمیه بندی در کل ۳۱ هزار میلیارد تومان خواهد بود.
کد خبر: ۷۹۷۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ 16 November 2019
برآورد درآمد ۳۱ هزار میلیاردی از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین/ تمام درآمد حاصل از سهمیه بندی به مردم بازمی‌گردد
به گزارش تابناک سمنان: بیژن نامدار نگنه وزیر نفت در خبر ۲۱ گفت: اعداد سهمیه بندی فعلی را با عملکرد های تاریخی در سال های گذشته  اعمال کردیم و این روند تکراری است.

او ادامه داد: هم اکنون صادرات بنزین از ایران در جریان است، اما اگر سهمیه بندی بنزین انجام نمی‌شد تا سال ۱۴۰۰ ما مجدد به روند قبلی یعنی واردات بنزین دچار می‌شدیم.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چه میزان در آمد از طرح سهمیه بندی بنزین عاید کشور می‌شود؟ گفت: بیشترین فشار دشمن در دوره‌های گذشته تحریم‌ها مساله بنزین بود؛ امروزه با تلاش‌های انجام شده به خودکفایی در این عرصه دست پیدا کرده‌ایم؛  این طرح به منظور ایجاد توازن بین عرضه و تقاضای بنزین در کشور اجرایی شده است تا ما علاوه بر تامین هدفمند نیاز داخلی، به روند صادرات بنزین نیز ادامه دهیم تا سرمایه ملی بیش از پیش صرف امور عمرانی کشور شود.

 

وزیر نفت گفت: طبق برآورد‌هایی که انجام شده است درسال آینده بیش از ۶۷ درصد مصرف بنزین شامل سهمیه بندی یعنی با نرخ ۱۵۰۰ تومان است که این عدد دو سوم مصرف را تشکیل می‌دهد، در نتیجه در قبال این مصرف برای هر لیتر ۵۰۰ تومان عاید می‌شود که در مجموع رقم ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب می‌کند. این دو سوم مشمول ۶۴ میلیون لیتر  بنزین سهمیه در ماه و ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر در سال خواهد بود.

زنگنه بیان کرد: همچنین مصرف بنزین با نرخ آزاد نیز نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان  در سال برآورد شده است که درآمد عایدی در کل ۳۱ هزار میلیارد  تومان خواهد بود.

وزیر نفت گفت: این که می‌گوییم برآورد از درآمد‌ها منظور این است که هنوز دقیق رفتار مصرف کننده را نمی‌دانیم، بار‌ها تاکید کرده ایم و بازهم می‌گوییم که یک ریال هم از این درآمد به خزانه واریز نشده و به مردم طبقات پایین درآمدی بازگردانده خواهد شد.

زنگنه درباره سهمیه در نظر گرفته شده برای خودرو‌های دولتی و شغل‌های مرتبط با حمل و نقل؛ گفت: برای دولتی‌ها هیچ سهمیه‌ای در نظر گرفته نشده است و باید از سهمیه بنزین آزاد استفاده کنند؛ برای تاکسی‌ها، وانت‌ها و آمبولانس‌ها سهمیه مناسبی تعیین شده است؛ برای تاکسی‌های اینترنتی ساختاری تعیین شده است اما سایر شغل‌های مربوط به این حوزه از جمله رانندگان سرویس مدارس، کمیته‌ای تشکیل خواهد شد که بعد از اعلام مشکل، تقاضای آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت نیاز سهمیه‌‌ آن‌ها تغییر پیدا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار