کد خبر: ۷۹۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 16 November 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم ، مراسم گرامیداشت 25 آبان ماه روز گرامیداشت حماسه و ایثار مردم اصفهان صبح امروز با حضور مسئولان استانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نیروهای کشوری و لشکری در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

در حاشیه این مراسم از نخستین دیوار کمیک کشوری که محتوای آن به زندگی‌نامه و رشادت‌های شهید عبدالرسول زرین "تک تیرانداز برتر جهان" اختصاص دارد در کنار مزار شهدای عملیات محرم رونمایی شد.

در این دیوار کمیک بیان شده است که شهید زرین تک تیرانداز برتر جهان اهل یکی از بخش‌های اطراف گچساران بود که در کودکی پدر و مادرش را از دست داد و در سن 15 سالگی به دلیل ظلم خوانین و مشکلاتی که برایش به وجود آمد به تنهایی به اصفهان عزیمت کرد و پس از مدتی کار و تلاش، تشکیل خانواده داد و از وی 7 فرزند به یادگار مانده است.

در بخش دیگری از این دیوار کمیک به حضور وی در جبهه‌های 8 سال دفاع مقدس اشاره شده است که در کردستان در مقابله با ضد انقلاب نقش حساسی را با مهارت تک تیراندازی خود بازی کرد و پس از آن به جبهه جنوب رفت. شهید خرازی می‌گوید شهید زرین در موفقیت عملیات فرماندهی کل قوا نقش تعیین کننده‌ و بسزایی داشت.

«شهید زرین بارها زخمی شده بود و 60 درصد از کار افتادگی داشت» این نوشته بخش دیگری از نوشته‌های این دیوار کمیک بود که در ادامه آن آمده است خرازی معافیت رزم او را صادر کرده بود اما هیچ وقت از پای ننشست.

این رزمنده لشکر 14 امام حسین (ع) با 3 هزار شلیک موفق با سلاح "اس وی دی" بسیاری از فرماندهان بعثی، تیربارچی‌ها و سایر نیروهای موثر دشمن را به هلاکت رساند و چند تپه را به تنهایی تصرف کرد که به نام او نام‌گذاری شد.

لقبی که شهید خرازی به او داد فاتح تک نفره بود و نکته جالب و قابل تأمل در تیراندازی‌های شهید زرین این بود که همیشه کار خود را با توسل آغاز می‌کرد و می‌گفت خدایا من برای تو شلیک می‌کنم، نه برای نفسم.

یکی از نوشته‌های جالبی که در این دیوار کمیک به چشم می‌آید این است که شهید زرین در عملیات رمضان در 3 ساعت فقط 70 نفر از تیربارچی‌ها، نیروهای اطراف و پشت تانک و حتی راننده تانک دشمن و همچنین یکی از فرماندهان ارشد بعثی را شکار کرد تا رزمندگانی که به دلیل دستور عقب‌نشینی پشت تانک‌های دشمن مانده بودند سالم برگردند اما پس از آن زرین به شدت مجروح شده بود.

در قسمت‌های دیگری از این دیوار کمیک رشادت‌های شهید زرین به صورت تصویر- نوشته به نمایش درآمده است تا بازدیدکنندگان به صورت ویژه با رشادت‌های گردان تک نفره دفاع مقدس آشنا شوند.

استاندار اصفهان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: در طول سال روزهای مختلفی وجود دارد که گرامیداشت آن‌ها بسیار مهم است. ایام الله از روزهای مبارکی که قداست خاصی دارد و جلوه‌های الهی در آن نمایان می‌شود.

عباس رضایی تصریح کرد: 22 بهمن و عید فطر و غیره از روزهایی است که نمود خلقت بیشتر نمایان است و در این روزها نشانه‌های خاص و ویژه‌ای در آن وجود دارد.

وی بیان کرد: گردهمایی ما در این مکان مقدس رسالت و مسئولیت‌هایی را برای ما تعیین می‌کند که شهدا برای چه هدفی رهسپار جبهه‌ها شدند و برای ما چه مسئولیت‌هایی به جا گذشاته‌اند. نخستین رسالت ما براساس وصیت بیش از 14 هزار شهید  تبعیت از ولایت فقیه است.

استاندار اصفهان ادامه داد: مسئله دیگر این است امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم و باید برای مبارزه با جنگ اقتصادی همراه و همگام با یکدیگر باشیم. این که مقام معظم رهبری سال را رونق تولید نام گذاری کرده‌اند صدور چند بیانیه در این راستا اکتفا نمی‌کند و عمل کردن در این زمینه بسیار ضروری است.

وی بیان کرد: صبر و استقامت در برابر مشکلات نیز امری بسیار ضروری است و یکی از رسالت‌های مهمی است که شهدا بر دوش ما نهاده‌اند و بایستی جدایی از احساسات و جناح بازی انجام گیرد همدلی و وحدت است که در این راه باید با توجه به هجوم همه جانبه دشمن آن را به عنوان اساسی‌ترین اصل در کشور عملیاتی کنیم.

رضایی گفت: استمرار راه شهدا نیز با تقوای الهی بسیار امری ضروری است که در این راه باید ولایت‌مداری خود را در مقام عمل به خوبی نشان دهیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اصفهانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
مرگ بر خوانین و وارثان و ادامه دهندگان راه آنها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار