کد خبر: ۷۹۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳ 17 November 2019

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب امروز با حضور بیش از ۵۰۰ ناشر در ساری آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب با حضور بیش از ۵۰۰ ناشر در ساری آغاز به کار کرد.

 

عباس زارع، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در مراسم آغاز به کار این رویداد فرهنگی با اشاره به این که این نمایشگاه با ۲۲۰ غرفه از امروز آغاز به کار کرده است، گفت: در این نمایشگاه ۱۹۵ غرفه به ناشران ملی اختصاص داده شده است.

 

وی با بیان این در چهاردهمین نمایشگاه کتاب مازندران ۷۵ هزار عنوان کتاب از سوی ناشران داخلی برای علاقه‌مندان به کتاب ارائه شده است، افزود: علاوه بر این ۱۲ هزار عنوان کتاب نیز از سوی ناشران خارجی نیز در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران همچنین از حضور ۲۵ ناشر بومی در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب استان خبر داد و خاطرنشان کرد: برپایی این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای علاقه‌مندان به کتاب است تا با آخرین تألیفات کتب آشنا شوند.

 

زارع، برپایی نمایشگاه کتاب را یک فرصت مناسب در جهت ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ مطالعه در جامعه ما بیشتر تقویت شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که علیرغم گسترش فضای مجازی، همچنان کتاب از یک جایگاه و ارزش فرهنگی بالایی در جامعه ما برخوردار است، گفت: باید جایگاه این کالای ارزشمند در سبد فرهنگی خانواده ها بیشتر تقویت شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به برپایی نمایشگاه مطبوعات در کنار چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان اشاره کرد و گفت: در مجموع حدود صد رسانه مکتوب و مجازی در این نمایشگاه حضور دارند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود برگزاری کلاس‌های آموزشی، نقد کتاب، شعرخوانی و نقد شعر، رونمایی از کتاب و نشست‌های تخصصی را از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار