۸۰۰ گروه جهادی در زمینه‌های مختلف در استان سازماندهی شده است، گفت: ۲۲ گروه تخصصی در زمینه عمران، آی تی، کشاورزی و غیره در نقاط محروم حضور پیدا کرده‌اند که هر گروه بالغ بر ۸ هزار نفر نیرو است.
کد خبر: ۷۹۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶ 21 November 2019

رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران از اجرای ۴۱۰ پروژه بسیج سازندگی به مناسبت هفته بسیج در این استان خبر داد.

محمدمهدی اقبال‌پور ضمن گرامیداشت هفته بسیج در جمع خبرنگاران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با بیان اینکه فرهنگ، خود اتکایی، توانستن و مدیریت در کار جهادی ضرورت دارد، اظهار کرد: تنها راه برای عبور از تنگناها و مشکلات کشور برگشت به کار جهادی است.
وی با اشاره به اینکه استکبار شبیه به میکروب بوده و بر تضعیف انسان اثر خواهد گذاشت، تصریح کرد: در این زمینه جهادگران با تلاش بی‌وقفه خود در چند دهه قبل توسط بسیج سازندگی موثر عمل کرده و در شناخت آسیب‌ها در زمینه سازندگی به رفع محرومیت پرداخته است.
رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران با تاکید بر اینکه ۸۰۰ گروه جهادی در زمینه‌های مختلف در استان سازماندهی شده است، گفت: ۲۲ گروه تخصصی در زمینه عمران، آی تی، کشاورزی و غیره در نقاط محروم حضور پیدا کرده‌اند که هر گروه بالغ بر ۸ هزار نفر نیرو است.
اقبال‌پور در خصوص طرح (مولد روستا) خاطرنشان کرد: در این طرح هزار نقطه در مازندران شناسایی شد که مشاغل خرد در آن به ۲۰۰ بخش تقسیم و احیا می‌شود و در زمینه آب، راه، آموزش در حوزه بهداشت، تغییر کشت، ایجاد اشتغال در زمینه دام و صنایع دستی از عوامل مهم این موضوع است که گروه‌های جهادی به صورت متوازن در آن حضور خواهند یافت.
وی با بیان اینکه ۷۰۰ صندوق در بانک‌ها به نام (نذر مشاغل) ایجاد شده است، یادآور شد: این صندوق کاملا مردمی بوده که در بانک‌ها گذاشته و از آن برای وام اشتغالزایی استفاده می‌شود.
رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران در خصوص بهره‌برداری پروژه‌های جهاد سازندگی در هفته بسیج افزود: افتتاح دهکده آموزشی سمسکنده، تجلیل از جهادگران و کارآفرینان و خیرین، بهره‌برداری از ۸۸ واحد مسکونی سیل زدگان، ایجاد اشتغال خرد و خانوادگی در حوزه دام، طیور و آبزیان از برنامه‌های هفته بسیج در زمینه جهاد سازندگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار