معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از والدین نوآموزان پیش دبستانی خواست تا نسبت به حضور فرزندانشان در مراکز پیش‌دبستانی و ثبت نام آنها در سامانه "سناد" اقدام کنند.
کد خبر: ۸۰۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 26 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،ناهید فضلی ، با تاکید بر اینکه نوآموزان کلاس اولی که ثبت نام آنها در سامانه سناد انجام نشده باشد برای ثبت نام در پایه اول تحصیلی با چالش مواجه خواهند شد، گفت: والدین باید نسبت به حضور نوآموزان پیش‌دبستانی خود در مراکز پیش دبستانی مجوزدار از سوی آموزش و پرورش  و ثبت نام آنها در سامانه سناد اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به الزامی بودن گذراندن دوره پیش دبستانی، گفت: دوره پیش دبستانی نوآموزان را برای حضور در پایه اول تحصیلی آماده کرده و سبب می‌شود دانش آموزان کلاس اولی راحت‌تر فرآیند تحصیل خود را آغاز کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: گذراندن دوره پیش دبستانی می‌تواند در بالا بردن اعتماد به نفس نوآموزان پیش‌دبستانی و اجتماعی شدن آنها و آشنایی با کارگروهی  اثرگذار بوده، ضمن اینکه در پیشرفت تحصیلی آنها هم نقش خواهد داشت، از این حیث گذراندن این دوره برای تمامی نوآموزان کلاس اولی ضروری است. 

وی ادامه داد: مدارس و مراکز پیش دبستانی مجوزدار آموزش و پرورش تا 15 آذر نسبت به ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی اقدام خواهند کرد، لذا والدینی که تاکنون نسبت به ثبت نام فرزندانشان در مراکز دارای دوره پیش دبستانی اقدام نکرده‌اند، باید سریعتر اقدام کنند.

فضلی با تاکید بر اینکه مدارس و مراکز پیش دبستانی مجوزدار آموزش و پرورش موظف به ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی در سامانه سناد هستند، گفت: اگر مدرسه و یا مهدکودکی نسبت به ثبت نام نوآموزان در سامانه سناد اقدام نکرد، والدین باید با مراجعه به به معاونت های آموزشی ادارات آموزش و پرورش پیگیر ثبت نام فرزندانشان در سامانه سناد شوند.

وی گفت: برآورد می‌شود سال تحصیلی آینده 32 هزار نوآموز کلاس اولی در مدارس استان کرمانشاه ثبت نام خواهند کرد که همگی این نوآموزان باید دوره پیش دبستانی را گذرانده و  ضمن داشتن گواهینامه گذراندن این دوره، کد سناد هم داشته باشند. 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار