رییس مرکز مشارکت های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: موسسه خیریه محکم برای پنجمین بار به منظور ویزیت و جراحی رایگان کودکان ایلامی به این استان سفر می کند.
کد خبر: ۸۰۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 28 November 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: مرکز مشارکت های دانشگاه علوم پزشکی ایلام با همکاری موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری مادرزادی محکم تحت سرپرستی دکتر صلاح الدین دلشاد فوق تخصص جراحی اطفال و مدیرعامل موسسه ملی محکم از نهم تا ۱۵ آذرماه در بیمارستان امام خمینی(ره) اقدام به درمان کودکان ایلامی می کند.

وی افزود: در این طرح ناهنجاری های مادرزادی گوارشی، مجاری اداری، ارتوپدی (چسبندگی انگشتان، در رفتگی لگن مادرزادی، پای چنبری و ...) شکاف کام و لب توسط گروه فوق تخصصی جراحی اطفال موسسه خیریه محکم در استان ایلام و ویزیت و جراحی رایگان کودکان می پردازند.

دکتر صادقی فر گفت: در سفر گروه محکم به استان ۹۸ مورد جراحی توسط پنج جراح فوق تخصص انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: این افراد در طول سفرهایی که به شهرستانهای مختلف استان داشته ایم شناسایی شده اند و اگر پزشکان پس انجام این جراحی ها وقت اضافه داشته باشند حتما روز شنبه و یکشنبه به شهروندان برای پذیرش بیمار اطلاع رسانی می شود.

وی تاکید کرد: سن افراد بیماری که دچار ناهنجاری مادر زادی بودند قبلا بالای ۳۰ سال بود اما اکنون بیشتر بیماران مادرزادی در سنین پایین در این دوره درمان می شود.

وی اضافه کرد: این امر حاکی از کاهش درمان سن بیماران است و موجب می شود که این افراد در سنین کم درمان شوند و مجبور نشوند سالها رنج بیماری را به دلیل هزینه بالا یا عدم دسترسی به پزشک متحمل شوند.

دکتر صادقی فر گفت: تمام هزینه عمل جراحی بیماران رایگان است و دانشگاه علوم پزشکی در راستای هزینه سلامت اجتماعی این هزینه را متحمل شده است‌.

وی افزود: سه اتاق عمل در بیمارستان امام خمینی(ره) شهر ایلام به مدت یک هفته در اختیار پزشکان موسسه محکم خواهد بود.

وی اضافه کرد: این تیم پزشکی در چهار سفر قبلی خود ۱۵۰ مورد عمل جراحی در ایلام و ۲۰ مورد در تهران انجام داده اند و همچنین از ۹۰ نفر نیز خدمات دارویی نظیر دارو هورمون رشد و دیابت مادرزادی حمایت شده است.

وی اظهار داشت: بیش از دو هزار نفر در چهار سفر گروه محکم به ایلام ویزیت و درمان شده اند./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار