استاندار تهران درباره خبر منتشره شخصی سازی صندلی شرکت واحد واکنش نشان داد و گفت: این اقدام غیرقانونی است.
کد خبر: ۸۰۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 07 December 2019

به گزارش تابناک تهران، انوشیروان محسنی بندپی در توییتی نوشت: هرگونه طرح صندلی فروشی از سوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران بدون هماهنگی با فرمانداری؛ شورای شهر و هیات تطبیق مصوبات غیرقانونی بوده و با متخلفین در هر جایگاهی بشدت برخورد می شود.

همچنین مدیرعامل اتوبوسرانی شرکت واحد تهران اعلام کرد: خطوط اتوبوسرانی دربستی DRT به زودی در پایتخت راه اندازی می شود.

پیمان سنندجی روز جمعه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت : برخی خطوط در طول شبانه روز مسافر ندارد و اصولا خطوط عادی اتوبوسرانی در مسیرهایی فعال است که در طی روز دارای تقاضای سفر مناسب برای این نوع اتوبوس هستند.

وی با بیان اینکه گاهی در نقاطی از شهر تعداد مسافر برای این نوع اتوبوس ایجاد می شود، گفت: دایر کردن خط دائمی اتوبوس در این حال به صرفه نیست.  

سنندجی به ذکر مثالی در این خصوص پرداخت و گفت: برگزاری نمایشگاه های خاص، مسابقات ورزشی یا سر ریز مسافر در خطوط تاکسیرانی در ساعاتی از روز برای سرویس دهی اتوبوس های   DRT مناسب است.

 به گفته این مقام مسئول، شیوه بهره مندی از اتوبوس های دربستی این است که مسافران از طریق اپلیکیشنی (نرم افزاری ) که روی گوشی خود نصب می کنند از وجود چنین سرویسی در مکانی که قرار دارند مطلع می شوند و اقدام به پرداخت و رزرو صندلی برای خود می کنند.

وی افزود: نرم افزار با توجه به حجم و  تاریخچه تقاضاها در زمان و مکان های خاص، مینی بوس ، اتوبوس و یا ون را به مسیر مورد تقاضا اختصاص می دهد.  

سنندجی اضافه کرد: مسافر از طریق این نرم افزار از ساعت و محل دقیق حرکت مطلع می شود و هنگام سوار شدن رسیدی که نرم افزار ارائه می کند توسط راننده کنترل می شود.

وی تاکید کرد که در این طرح وسیله  اختصاص یافته از خطوط عادی قرض گرفته نمی شود بلکه از ظرفیت مازاد یا از وسیله های خاص برای این موضوع استفاده می شود.  

سنندجی افزود: در این شیوه مسافر سرپا (ایستاده) وجود ندارد و نرخ کرایه آن نیز تابعی از کرایه سرویس های دربستی است و دارای مصوبه  شورای شهر است.

اتوبوس های عادی گران نمی شود

مدیرعامل اتوبوسرانی تهران گفت: تلاش می‌کنیم در موقعیت‌های دائمی بیشتر از مینی‌بوس های نو استفاده شود و کرایه اتوبوسهای عادی گران نمی شود.

 وی افزود: سیستم DRT  دربستی‌های قبلی به شکل بهینه‌شده  است که گام بلندی در مسیر هوشمند سازی شهر محسوب می شود.

سنندجی خاطرنشان کرد: کرایه این اتوبوس های دربستی از متوسط تاکسی های اینترنتی ارزان‌تر خواهد بود.
همچنین رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: هیچ مجوزی برای فروش صندلی اتوبوس های پایتخت از سوی شورا صادر نشده است.

محمد علیخانی شامگاه جمعه در کانال تلگرامی خود در خصوص خبری به نقل از مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران در یکی از رسانه ها مبنی بر فروش صندلی اتوبوس های پایتخت نوشت: از زمان انتشار این خبر تماس ها و پیام های زیادی از سوی مردم داشته ام که نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: بدینوسیله اعلام می کنم چنین موضوعی در هیچ یک از جلسات کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش مطرح  و هیچ مجوزی هم از سوی شورای شهر برای آن صادر نشده است.  

علیخانی خاطرنشان کرد: به مسئولین حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تذکر می دهم قبل از طرح چنین مسایلی در رسانه ها، کمی فکر کنند.

به گزارش ایرنا، پیمان سنندجی امروز در گفت و گو با یکی از رسانه درباره تأثیر گرانی بنزین بر تعداد مسافران اتوبوس گفته بود: در زمان حاضر آمار دقیقی در این زمینه مشخص نشده و در حال بررسی این موضوع هستیم ولی با توجه به شرایط موجود راهکارهای زیادی پیش‌بینی شده است.

وی گفته بود  که یکی از این راهکارها امکان خرید صندلی برای مسیرهای خاص توسط مسافر است که این سیستم DRT نام دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار