به نظر می‌رسد با توجه به حضور وزرای احمدی‌نژادی در روزهای اخیر برای ثبت نام در مجلس یازدهم، دولت بهاری‌ها گوی سبقت در ثبت نام را از سایر اصولگرایان و به ویژه اصلاح طلبان ربوده‌اند.
کد خبر: ۸۰۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ 07 December 2019

جمعه، ششمین روز ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم و همچنین نام نویسی از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری برای برخی شهرهای کشور بود. در شش روزی که گذشت علاوه بر استقبال جوانان و سالخورده‌ها، چهره‌هایی بودند که بیشتر جلب توجه می‌کردند. از خانم‌هایی که با پوشش مانتو آمده بودند تا روحانیونی که به نظر می‌رسد در انتخابات مجلس یازدهم حضور پررنگی داشته و دارند. همچنین‌ چهره های احمدی‌نژادی که یکی پس از دیگری در مقابل دوربین ها رژه انتخاباتی می رفتند!

از روز اول ثبت نام، روحانیون جوانی در جمع ثبت نام کنندگان مشاهده شدند و حال که روز ششم سپری شده، وزرای کابینه احمدی‌نژاد یکی پس از دیگری در محل ثبت نام حاضر شده‌اند و برای مجلس یازدهم ثبت‌نام کردند. یکی از روحانیون ثبت نام کننده درباره علت حضور خود به خبرگزاری برنا می‌گوید: «مهم این است که انسان پیام خود را به جامعه برساند و جامعه اگر منطقی باشد، این پیام را دریافت کرده و از آن استقبال خواهد کرد. حوزه علمیه به ما نگفته بیاییم و ثبت نام کنیم بلکه خودمان حضور پیدا کردیم. حوزوی‌ها هم مانند سایر اقشار جامعه شرکت می کنند و در حوزه هایی که فعالیت کرده اند نشان دادند که موفق بوده اند.»

سوی دیگر ماجرا، حضور دولت بهاری‌ها در وزارت کشور است. صادق خلیلیان از چهره‌های احمدی‌نژادی بود که ابتدای صبح روز جمعه، برای ثبت نام حضور پیدا کرد. او وزیر جهاد کشاورزی احمدی‌نژاد در دولت دهم بود. 

پس از خلیلیان، محمد عباسی، وزیر ورزش احمدی‌نژاد و سیدمحمد حسینی، وزیر ارشاد احمدی‌نژاد، سیدمهدی هاشمی، نماینده اصولگرای دور نهم، دیگر افرادی بودند که برای ثبت نام در حوزه انتخابیه تهران در مجلس یازدهم حضور پیدا کردند. 
به نظر می‌رسد با توجه به حضور وزرای احمدی ‌نژادی در روزهای اخیر، دولت بهاری‌ها گوی سبقت در ثبت نام را از سایر اصولگرایان و به ویژه اصلاح طلبان ربوده‌اند. 

از سوی دیگر حضور محسن پیرهادی، از اطرافیان محمدباقر قالیباف تحت عنوان جریان نواصولگرایی، برای ثبت نام مجلس یازدهم، به نوعی حاکی از کمرنگ شدن جریان اصولگرایی از سوی دولت بهاری‌ها و نواصولگرایی قالیباف است. 

چراکه هر دو جریان دولت بهاری و جریان نواصولگرای قالیباف و همچنین پایداری‌ها سعی دارند جریان اصولگرایی را در نبود یک رهبر برجسته اصولگرایی مدیریت و رهبری کنند که تاکنون نتوانسته‌اند، موفق شوند. این جریان‌ها با یکدیگر نشست های خصوصی از عیادت تا بازدید نوروزی نیز داشته‌اند. جریان‌هایی که نه تنها رهبری جامعه روحانیت مبارز برای ائتلاف اصولگرایان را نپذیرفتند بلکه ساز جدایی از اصولگرایان را کوک کردند تا جایی که به گفته یکی از اعضای جبهه پایداری، اصولگرایی منسوخ شده است.

از سوی دیگر اصلاح‌طلبان  در این روزها به نظر حضور محسوس و پررنگی نداشتند. علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت، که روز پنجشنبه با حضور در وزارت کشور و برای مجلس یازدهم ثبت‌نام کرد،  درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم به خبرنگاران گفته بود: «ما در چارچوب شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کنش سیاسی خودمان را انجام می‌دهیم. این شورا هفته پیش از افراد دعوت کرد در انتخابات شرکت کنند و ما در همان چارچوب تلاش خواهیم کرد تا افراد شایسته‌ای در لیست تهران قرار بگیرند و امیدی که در میان مردم از دست رفته را به آنها برگردانیم.»

علاوه بر علی شکوری‌راد و آذر منصوری از اعضای اتحاد ملت که در انتخابات مجلس یازدهم ثبت‌نام کردند، غلامرضا انصاری دیگر اصلاح‌طلبی بود که روز جمعه و در ششمین روز ثبت‌نام در فرمانداری تهران حضور پیدا کرد و درباره کاندیدا شدن خود گفته است: «من از تهران کاندیدا خواهم شد اما هنوز جلسه‌ای برای بستن لیست اصلاح‌طلبان تشکیل نشده است. من در انتخابات قبل به نفع لیست اصلاح‌طلبان کنار رفتم و این دور نیز اگر لازم باشد این کار را خواهم کرد زیرا معتقد به کار جمعی و تشکیلاتی هستم.» در اردوگاه اصلاح‌طلبان از لیست امیدی که به مجلس دهم فرستاده شد رضایتی دیده نمی‌شود بلکه این بار بر اصلاح‌طلب بودن کاندیدا هم تاکید و هم سختگیری بسیاری می‌شود. 

به هر حال آنچه که در میان مراجعان به عنوان داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم قابل توجه بود حضور  احمدی‌نژادی‌هاست. به ویژه اینکه احمدی‌نژاد در ماه‌های اخیر از سخنرانی گرفته تا حضور در جمع مردم و مراسم‌های گوناگون و مصاحبه با خبرگزاری‌های خارجی تلاش کرده خود و جریان منتسب به خودش را برجسته کرده و خیز بلندی برای ورود اطرافیانش به مجلس بردارد.

منبع: برنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار