نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ برای مصرف کننده به ۱۲ هزار تا ۱۲۵۰۰ تومان کاهش یافته و از نرخ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان دولت نیز ارزان‌تر شده است.
کد خبر: ۸۰۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ 08 December 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از تسنیم، حبیب اسدالله نژاد نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی مرغداران گوشتی کشور با اشاره به کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار اظهار کرد: عرضه و تقاضا قیمت‌ها را در بازار تنظیم می‌کند به طوری که اکنون قیمت مرغ در بازار از نرخ مصوب ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومانی کمتر شده است و به قمیت ۱۲ هزار تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد این درحال است که چندی پیش تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان نیز افزایش یافته بود.

 

وی افزود: برخی از واحد‌های صنفی ممکن است مرغ را با قیمت‌های بسیار بالاتری به بهانه عرضه مرغ سبز یا مرغ قطعه بندی شده به فروش برسانند که این امر ملاک قیمت گذاری نیست و لازم است که اتحادیه مربوطه برخورد لازم را با واحد‌های متخلف داشته باشد.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی مرغداران گوشتی کشور ادمه داد: قیمت منطقی که مرغداران برای فروش مرغ زنده در نظر گرفته اند با احتساب ۱۰ درصد سود ۹۵۰۰ تومان است، اما در حال حاضر نرخ مصوب خود دولت نیز رعایت نمی‌شود.

 

وی افزود: قیمت مرغ زنده نیز در نقاط مختلف کشور ۷ هزار و ۸۰۰ تا ۸ هزار و ۲۰۰ تومان و نرخ مصوب این محصول ۸۵۵۰ تومان است و اکنون مرغداران تولید خود را زیر قیمت به فروش می‌رسانند.

 

کسری ۴۵ هزار تنی ذخایر راهبری ۱۰ روزه از بازار داخلی تامین می‌شود؛ دولت واردات نکند

 

اسدالله نژاد با اشاره به برنامه ریزی ستاد تنظیم بازار برای واردات ۴۵ هزار تن برای ذخایر استراتژیک اظهار داشت: شرکت پشتیبانی دام می‌تواند به جای واردات این مرغ را در ظرف ۱۰ روز از بازار داخلی تامین کند.

 

وی گفت: در حال حاضر مرغداری‌های کشور با انباشت مرغ در واحد‌های خود مواجه هستند و میزان تولید، مازاد تقاضا در بازار است و دولت به راحتی می‌تواند نیاز خود برای تامین ذخایر راهبردی از بازار داخلی به جای واردات تامین کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار