جانشین انتظامی ایلام
جانشین انتظامی ایلام بر لزوم هوشمندسازی محورهای برون و درون شهری ایلام برای کاهش حوادث ترافیکی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۰۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 17 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ شهاب عزیززاده در نشست هم اندیشی با نهادهای درون و برون سازمان دخیل در حوادث و سوانح جاده ای و ترافیکی، اظهار داشت: آمارهای ارائه شده در ایران نشان می‌دهد که پس از بیماری های قلبی عروقی، حوادث، دومین علت مرگ و میر در همه گروه های سنی و در گروه سنی زیر ۴۰ سال اولین علت مرگ و میر است،که شایع‌ترین آنها حوادث ترافیکی هستند.

وی افزود: حوادث ترافیکی، یک مشکل بزرگ سلامت عمومی است که پیشگیری مداوم و موثر از آن نیازمند تلاش‌های هماهنگ و همه جانبه است.

جانشین انتظامی استان ایلام خاطرنشان کرد:در یک حادثه ترافیکی،کل جامعه متضرر خواهد شد چرا که برابر آمارها در استان ایلام، ۶۰ درصد از حادثه دیدگان حوادث ترافیکی متاهل بوده و با مرگ و یا جراحات جبران ناپذیر این دسته از کاربران ترافیکی، کانون گرم خانوادهایشان و نحوه ارتزاق آنان دستخوش تغییرات می شود و بار سنگینی را بر دوش جامعه تحمیل می کند.  

وی یادآور شد: به علت شرایط فرهنگی جامعه، مردان اغلب منبع اصلی تامین درآمد و تنها نان‌آور خانواده هستند و نبود آنها ضمن روبرو کردن خانواده با بحران های مالی و اقتصادی جبران‌ناپذیر، اثرات اجتماعی به مراتب ناگوارتری از جمله از هم پاشیدگی کانون خانواده، بروز انواع ناراحتی‌های روحی و روانی و مشکلات مرتبط با بزهکاری و اعتیاد را به همراه دارد.

جانشین انتظامی استان ایلام تصریح کرد: بسیاری از کشورها با پرداختن به مسائل و اصول ایمنی موفقیت های چشمگیری در کاهش تعداد تصادفات و شدت آسیب ها و صدمات ناشی از آن دست یافته‌اند که می طلبد همه دستگاههای دخیل در امر حوادث و سوانح، عزم خود راجزم کرده و به مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری که همان پیشگیری از حوادث و سوانح ترافیکی است جامه عمل بپوشانند .

سرهنگ عزیززاده ابراز امیدواری کرد در استان ایلام با اتمام طرح هایی همچون دو دهنه تونل در مسیر ایلام به مهران که بیشترین بار ترافیکی را در اربعین به خود اختصاص می دهد و همچنین هوشمند سازی محورهای برون و درون شهری و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان ، شاهد کاهش چشمگیر حوادث و سوانح ترافیکی باشیم./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار