طی مراسمی با حضور شهردار تبریز، رئیس شورای شهر تبریز، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، روسای نواحی پنجگانه آموزش و پرورش و... احکام ۸۰ دانش آموز شهردار مدرسه اعطا شد.
کد خبر: ۸۰۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵ 17 December 2019

در آیین تجلیل و اعطای احکام شهرداران مدارس تبریز، از روسای نواحی پنجگانه آموزش و پرورش سطح تبریز و چند نفر از مدیران فعال مدارس به سبب پاسداری از فعالیت های ارزنده در خصوص آموزش شهروندی، با اهدای لوحی قدردانی شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، تقویت احساس مسئولیت پذیری، خودباوری و مشارکت در امور از حمله مهمترین اهداف طرح شهرداران مدارس در تبریز به شمار می رود که برای چندمین سال پیاپی در سطح این شهر اجرا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: تبریز شهری زنده و پویاست که نقش نخست این رویکرد توسط شهردار و شورای شهر رقم می‌خورد.

جعفر پاشایی در آیین تنفیذ احکام شهرداران مدارس اظهار کرد: همان گونه که شهرداری به تنهایی قادر به حل  مشکلات شهری نیست، آموزش و پرورش هم به تنهایی قادر به حل مشکلات حوزه آموزش نیست و نیازمند شهروندانی مسئولیت پذیر و مشارکت جو هستیم.

پاشایی موضوع شهرداران مدارس را نماد مشارکت جویی، مسئولیت پذیری و بهداشت محیط در شهر دانست و افزود: شهرداران مدارس باید به موضوع بهداشت روحی و جسمی دانش آموران نیز کمک کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین کتب آموزش شهروندی با مشارکت شهرداری تبریز و آموزش و پرورش، تصریح کرد: رونمایی از این کتب یکی از برنامه های سفر وزیر آموزش و پرورش به تبریز خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: اگر هماهنگی بین بخشی اتفاق افتد اقدامات بزرگی می توان انجام داد. توسعه ورزش دانش آموزی و بخصوص ورزش دانش آموزان مناطق کم برخوردار تبریز از دیگر فعالیت های مشترک بین دو نهاد شهرداری و آموزش و پرورش است.

پاشایی یادآور شد: در بیشتر موارد بحث منابع ملی مطرح نیست بلکه موضوع آموزش و آموزش و آموزش است.

او ادامه داد: اگر امروز شهر تبریز در موضوعات حقوق شهروندی، شهر تمیز و دیگر حوزه های مختلفّ شهر تبریز و شهرداری تبریز حرفی برای گفتن داشته باشند در کمبود منابع مالی این اقدامات رخ داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار