کد خبر: ۸۰۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲ 17 December 2019
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسابقه پرسش مهر رییس جمهوری بین یک هزار و ۳۰۰ سوادآموز مرد و زن دوره انتقال این استان برگزار می شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد هادی زارع پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مسابقه در یکی از روزهای هفته سوادآموزی امسال (اول تا هفتم دی ماه) برگزار خواهد شد.
وی افزود: ۳۹ نفر برتر این مسابقه از ۱۳ شهرستان و منطقه آموزشی کهگیلویه و بویراحمد در آیینی در شهر یاسوج مرکز استان با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل می شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پنج موضوع این مسابقه شامل یادگیری و نشاط، روش بانشاط کردن محیط آموزشی از سوی آموزشیاران، نقش سوادآموزان در نشاط دادن به نحوه آموزش، فعالیت های سوادآموزان برای بانشاط کردن و توسعه شادابی در جامعه و ایجاد دوستی همراه با نشاط در جامعه است.
زارع پور عنوان کرد: مهمترین اهداف برگزاری این مسابقه شامل تشویق سوادآموزان به تفکر و حساس شدن آنها نسبت به مسائل اجتماعی، ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری بین سوادآموزان، گسترش فرهنگ پرسشگری و تقویت مهارت خواندن و نوشتن و بکارگیری آنها برای سوادآموزان است.
وی ابراز داشت: چهار نفر از بین ۳۹ سوادآموز برتر این مسابقه برای انتخاب افراد برتر ملی به سازمان نهضت سوادآموزی کشور معرفی می شوند. 
پرسش مهر رییس جمهوری در سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۳۹۸ این است: آیا محیط مدرسه برای دانش آموزان دلپذیر، شاد، دلخواه و پرنشاط است؟ و دولت، خانواده ها، معلمان و خود دانش آموزان چه باید کنند تا این محیط شاداب تر، دلپذیرتر، امن تر و دوست داشتنی تر شود؟
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال کهگیلویه و بویراحمد ۹۲.۷ درصد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار