معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امسال ۴۰۰ مدرسه استان پژوهش‌محور شده است.
کد خبر: ۸۰۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 18 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،ناهید فضلی، با بیان اینکه امسال 400 مدرسه مقطع ابتدایی در استان کرمانشاه پژوهش محور شده‌ است، گفت: 300 مدرسه از این تعداد مدارس روستایی و 100 مدرسه دیگر مدارس شهری است.

فضلی اضافه کرد: امسال پیش بینی کرده بودیم 220 مدرسه استان پژوهش‌محور شود که خوشبختانه با استقبال خوب مدیران و معلمان مقطع ابتدایی این آمار به 400 مدرسه رسید.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اولین گام برای سمت و سو گرفتن به سوی مدارس پژوهش‌محور را تغییر تفکر مدیر مدرسه و معلم‌ها عنوان کرد و ادامه داد: در مدارس پژوهش‌محور شیوه تدریس معلم‌ها تغییر کرده و از شیوه سنتی به سمت شیوه‌های نوین جهت‌گیری می‌کند.

فضلی برنامه مدارس پژوهش‌محور را تقویت روحیه پرسشگری در دانش آموزان عنوان کرد و افزود: در این مدارس، معلم‌ها روحیه پرسشگری دانش‌آموزان را از طریق شیوه‌های نوین آموزش و سنجش تقویت کرده و می‌کوشند تا دانش‌آموزان با کتاب خواندن و تحقیق و پژوهش پاسخ پرسش‌های ذهن خود را بیابند.

وی ادامه داد: در مدارس پژوهش‌محور به دانش آموزان فرصت پژوهش و تحقیق داده می شود و مطالب درسی با رویکرد پژوهش‌محوری آموزش داده می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در مدارس پژوهش‌محور کیفیت‌بخشی به امر آموزش و پرورش در اولویت قرار گرفته، ادامه داد: توسعه مدارس پژوهش‌محور در برنامه آموزش و پرورش است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار