▫️از طرفی با رد 4 گزینه مطرح اصلاحات، احتمال بازگشت احمدی لاشکی به حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس قوی تر از قبل است و او می تواند مثل دوره قبل با حمایت اصلاح طلبان و اقبال لیست امید، هتریک کرده و برای سومین بار خود را به بهارستان برساند.
کد خبر: ۸۰۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ 18 December 2019

حواشی خاص نام نویسی ها و احراز صلاحیت های حوزه نوشهر، چالوس و کلارشت ادامه دارد. اگرچه احتمال ردصلاحیت یکی دو چهره محتمل تر از بقیه بود اما اینکه هر 4 داوطلب مطرح این حوزه که به مشی اصلاح طلبان نزدیک تر بودند، در همان مرحله اول رد شوند، بعید به نظر می رسید و باور آن حتی برای خوشبین ترین اصولگرایان هم سخت و حتی رویایی می نمود.

▫️این در حالی است که از 46 کاندیدای ثبت نامی در این حوزه، 10 داوطلب تا پیش از اعلام احراز صلاحیت ها انصراف داده بودند تا رقابت بین 36 نامزد باقیمانده انجام شود. با این همه از ابتدا مشخص بود که رقابت اصلی در این حوزه بین 5 داوطلب (به ترتیب حروف الفبا: مازیار ایکانی، احد جاودانی، مرتضی سام دلیری، اسحاق صلاحی و محمدعلی محسنی) است. اما نتایج اولیه احراز صلاحیت ها در این حوزه نشان از رد چهار داوطلب این حلقه رقابتی پنج نفره دارد و تنها یک داوطلب مطرح باقیمانده است.

▫️به گزارش عبارت، جاودانی، ایکانی، سام دلیری و محسنی از مطرح ترین گزینه های لیست اصلاحات در این حوزه بودند و با توجه به اقبال مردم غرب مازندران به اصلاحات در دوره های اخیر انتخابات، از شانس رای آوری بالایی نیز برخوردار بودند. اکنون «اسحاق صلاحی» مطرح ترین چهره اصولگرایی که به نظر می رسد گزینه نهایی اصولگرایان این حوزه هم باشد، تقریبا رقابت آسانی حداقل در ابن وضعیت در پیش دارد، مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد که آن هم بعید به نظر می رسد.

▫️لازم به ذکر است اصولگرایان این حوزه که در دوره های اخیر، همواره رقابت را به رقبای اصلاح طلب واگذار می کردند، اکنون می توانند با خیال آسوده تری به کرسی سبز بهارستان بیاندیشند.

▫️از طرفی با رد 4 گزینه مطرح اصلاحات، احتمال بازگشت احمدی لاشکی به حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس قوی تر از قبل است و او می تواند مثل دوره قبل با حمایت اصلاح طلبان و اقبال لیست امید، هتریک کرده و برای سومین بار خود را به بهارستان برساند.

▫️از دیگر اتفاقات مهم این حوزه، عدم ورود یدالله طاهرنژاد از مطرح ترین چهر های اصلاحات در این حوزه که در انتخابات مجلس دهم ردصلاحیت شده بود، در انتخابات مجلس یازدهم است.

▫️عدم تایید صلاحیت احد جاودانی مدیرکل سابق ارشاد مازندران و فعلی تهران درحالی رخ داده که وی از گذشته به چهره نجیب اصلاحات غرب مازندران شهره بوده و از کارنامه درخشانی برخوردار است.
رد شدن جاودانی از نیروهای بسیار نزدیک به دولت روحانی،، توسط هیات اجرایی که تمایل به سمت دولت دارد، اگر شوکه کننده نباشد بسیار عجیب است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار