وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آیت الله تالهی نمونه یک عالم اجتماعی و مردمی بود که هرگز خود را از ملت و جامعه جدا ندانست.
کد خبر: ۸۰۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶ 19 December 2019
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آیت الله تالهی نمونه یک عالم اجتماعی و مردمی بود که هرگز خود را از ملت و جامعه جدا ندانست.

به گزارش تابناک همدان، سید عباس صالحی در کنگره ملی بزرگداشت آیت الله تالهی در همدان اظهار داشت: آیت الله تالهی در سلسله معرفتی و اخلاق اسوه و سرآمد بود که باید مورد توجه جوامع علمی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آیت الله تالهی صد‌ها شاگرد پرورانده و خود و شاگردانش در ۱۵۰ سال در جهان تشیع مجاهدت بسیار کرده است گفت: این علما دغدغه دین داشتند و باید مرور و بازنگری شوند. 

صالحی با اشاره به سابقه دیرینه عرفان در بین علمای کشورمان گفت: عرفان اسلامی در ۱۴۰۰ سال شاخه‌های متعدد داشته و علمای بسیاری در این زمینه‌ها رشد کرده‌اند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آیت الله تالهی را در ارتباط کامل با مردم دانست و گفت: پرورش یافتگان مکتب عرفان و سلوک الهی اخیر همواره در بطن مردم و ملت بوده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: علما پیشتاز حرکت‌های اجتماعی بودند و آیت الله تالهی نیز هرگز خود را از جامعه جدا ندانست و علاقه‌مند به انتقال علم و دانش خود به جوانان بود. 

 صالحی افزود: همدان سرزمین مفاخر است و عطر این بزرگان برای همیشه در سپهر ایران باقی می‌ماند. 

 تمبر یادبود و فیلم مستند زندگی آیت الله تالهی در این کنگره با حضور وزیر ارشاد و علوم رونمایی شد. 

شیخ محمد هادی تألّهی همدانی از فق‌ها و عرفا و مدرسان شیعه بود که در سال ۱۲۷۹ شمسی در همدان متولد و در ۲۶ آذر ۱۳۷۵ در سن ۹۶ سالگی بر اثر کهولت سن درگذشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار