مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد خبرداد؛
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: در حاشیه برگزاری نهمین نمایشگاه شهر هوشمند از سه پروژه هوشمندسازی شهری رونمایی و دو تفاهم‌نامه با آستان قدس رضوی و ایرانسل منعقد خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۸۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۵ 25 December 2019

به گزارش تابناک رضوی، محمدجواد رجائیان در مراسم رونمایی از پوستر نهمین نمایشگاه شهر هوشمند، از برگزاری این نمایشگاه در تاریخ یکم تا چهارم بهمن ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد خبر داد و اظهار کرد: طبق برنامه پیش‌بینی‌شده، قرار بر این نبود که نمایشگاه کامپیوتر هم‌زمان با نمایشگاه شهر هوشمند برگزار شود، اما به لحاظ قرابتی که این‌دو باهم دارند و پس از برگزاری سلسله جلسات هماهنگی، این دو نمایشگاه هم‌زمان با یکدیگر برگزار خواهند شد.

وی با بیان اینکه این هم‌زمانی باعث شد که از حیث مخاطبان و برنامه‌های جانبی، غنای بیشتری داشته باشیم، افزود: برای برگزاری این نمایشگاه هفت هزار متر فضای نمایشگاهی خواهیم داشت و تا  امروز که تقریباً یک ماه به شروع نمایشگاه مانده است،  ظرفیت سالن شهر هوشمند تقریباً کامل شده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با اشاره به حضور استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگ و فعال در صنعت ICT کشور در این نمایشگاه که به تعبیری موتور محرک هوشمندسازی شهرها هستند، تصریح کرد: مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد هم فضایی را در اختیار دارد که شتاب‌دهنده‌ها و کسب‌وکارهای نوآور را سامان‌دهی کرده و دستاوردهای آن‌ها را به نمایش خواهد گذاشت.

رجائیان با بیان اینکه سعی داریم خدمات الکترونیکی شهرداری مشهد را به صورتی کاربردی به مخاطبان معرفی کنیم، بیان کرد: پیش‌بینی شده که بخشی از خدمات الکترونیک شهرداری در قالب فضایی بازی‌گونه طراحی شود تا علاوه بر جذابیت بیشتر، بتوانیم  مخاطب جوان را با سرویس‌های خدمات شهری هوشمند درگیر کنیم.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین نشست معاونان برنامه‌ریزی شهرداری کلان‌شهرها، نشست مدیران عامل سازمان فاوا کلان‌شهرهای کشور و دوره‌های آموزشی و کارگاه‌ها با توجه به محوریت رویکرد مدیریت شهری در طی این نمایشگاه برگزار خواهد شد و تعدادی از کلان‌شهرها نیز دستاوردهای خود را در خصوص هوشمندسازی ارائه خواهند کرد.

رجائیان در ارتباط با ضرورت برگزاری این نمایشگاه گفت: حضور متخصصان در کنار هم و همراهی  بخش خصوصی و حاکمیتی با آن‌ها، آشنایی با فعالیت‌های یکدیگر را محقق می‌کند  و از طرفی دیگر شهروندان نیز می‌توانند با سرویس‌های متعدد در حوزه هوشمندسازی آشنا شوند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه رویکرد تأمین بودجه نمایشگاه استفاده از اسپانسر و بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: دوره قبلی نیز نمایشگاه به همین ترتیب برگزار شد و امسال نیز تلاش می‌شود از ظرفیت بخش خصوصی به بهترین شکل استفاده شود. علاوه بر این‌ها رونمایی از سه پروژه جدید هوشمندسازی شهری و تعدادی از تفاهم‌نامه‌های تعاملات بین دستگاهی را در حاشیه نمایشگاه خواهیم داشت. در حوزه تعاملات بین دستگاهی یکی از  دستگاه‌ها آستان قدس رضوی در حوزه املاک و مستغلات است و در تعاملی سه‌جانبه میان شهرداری مشهد به عنوان معین اقتصاد مقاومتی استان، استانداری و شرکت ایرانسل نیز تفاهم نامه ای منعقد خواهدشد.

وی با تاکید بر اهمیت قشر جوان و دانش‌آموزان در استفاده از خدمات هوشمند، اضافه کرد: در همین راستا و در پی تفاهم صورت گرفته، تورهای بازدید دانش‌آموزی از نهمین نمایشگاه شهر هوشمند با حمل و نقل رایگان از سوی شهرداری مشهد پیش‌بینی شده است.

کتایون حسینی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار