کد خبر: ۸۰۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ 29 December 2019

شمال نیوز: سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر در دیدار با علما و مراجع عظام قم بر ضرورت برنامه‌ریزی تعالی علوم انسانی در گام دوم انقلاب تأکید کرد.

به گزارش شمال نیوز، میرامید هادیانی در سفر یکروزه به قم با آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی و بیت آیت‌الله گلپایگانی دیدار و  عملکرد یک‌‌ساله دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر را تشریح کرد.

وی درباره ارتقای سطح آموزشی و پژوهشی برنامه مهارت‌آموزی و کار‌آفرینی دانشگاه در رشته‌های تأثیر‌گذار اجتماعی و ارتباط با صنعت و تبیین برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر برای تحقق عملیاتی وحدت حوزه و دانشگاه مطالبی بیان کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر با بیان اینکه امروز وحدت حوزه و دانشگاه یک ضرورت و راهبرد بنیادین در نیل به اهداف گام دوم انقلاب است، گفت: «نباید این روز به شکل شعار و برگزاری مراسم نمادین مورد استفاده قرار گیرد.»

ضرورت برنامه‌ریزی تعالی علوم انسانی در گام دوم انقلاب

هادیانی با توجه به تأکید هفتگانه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب با عنوان علم و پژوهش, اخلاق و معنویت را دو بال پرواز برای مراکز علمی برای نیل به اهداف بلند‌مدت که همان تربیت متخصصان متعهد است، دانست و گفت: «به روشنی تبیین شده که وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان راهبرد و استراتژی بنیادین سرلوحه برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر قرار گرفته است.»

وی همکاری در زمینه آموزشی و پژوهشی در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، نشست‌های بصیرتی و روشنگری شاخص‌های انتخاب اصلح در انتخابات پیش‌رو، برگزاری دوره‌های آموزشی و حتی رشته‌های تحصیلی تخصصی از جمله فلسفه مضاف، فلسفه ذهن، مدیریت فرهنگی و سایر رشته‌های علوم انسانی در قالب راه‌اندازی دفتر دانشگاه باقرالعلوم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر را توافقات عملیاتی با دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دانشگاه باقرالعلوم قم بیان کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد واحد قائم‌شهر گفت: «در جلسه مشترکی که با دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم صورت گرفت برای همکاری‌های مشترک آموزشی و امور دانش‌بنیان و افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای به نتایج مؤثری دست یافتیم.»

هادیانی راه‌اندازی دو مجله در زمینه علوم انسانی، فعال شدن تشکل‌ها، بازنگری سرفصل‌های آموزشی، تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز تخصصی و استفاده از ظرفیت مجامع بسیج استان را از برنامه‌ریزی‌ها و تأکیدات جلسه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر با معاونت علوم انسانی  و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم بیان کرد.

وی یادآور شد: «تفاهم‌نامه با حوزه علمیه خواهران برای همکاری در بحث آموزش در قالب استاد حق‌التدریس، همکاری در امور فرهنگی اجتماعی خوابگاه دختران و عقد تفاهم‌نامه همکاری مشترک پژوهشی در طرحی با عنوان دلایل دین‌گریزی دانشجویان از جمله برنامه‌هایی بود که در این سفر پیگیری شد.»

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر در این دیدار اقدام این واحد دانشگاهی در عقد قرار‌داد مشترک با حوزه علمیه خواهران استان مازندران، آستان قدس رضوی، اداره کل ارشاد اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر در پروژه تولید لباس‌های ایرانی اسلامی را یادآور شد.

هادیانی عرضه محصولات این واحد دانشگاهی را به جامعه به محور گروه تخصصی مهندسی نساجی و رشته تحصیلی طراحی و دوخت دانشگاه آزاد اسلامی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی،

توانمند‌سازی و کارآفرینی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها و عرضه محصولات منطبق بر فرهنگ ایرانی اسلامی را مطرح کرد.

وی نشست مشترک حوزه‌های علمیه شهرستان با دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر با محور آیت‌الله معلمی امام‌جمعه و نماینده مردم این شهرستان در مجلس خبرگان رهبری را از دیگر اقدامات انجام شده ذکر کرد.

این استاد دانشگاه برگزاری همایش ملی هزاره شیخ طبرسی در سال ۱۳۹۹ را از برنامه‌های عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر عنوان کرد.

در این دیدار علمای عظام با قدردانی از همکاران دانشگاهی و ابراز خرسندی از برنامه‌های مطرح شده بر ضرورت این امر به‌ویژه استقامت در این راه و حفظ روحیه جهادی تأکید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار