روحانی در هشتگرد:
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در دولت قبل بنزین آلوده در اختیار مردم بود، گفت: مسئولان دولتی دستگاه تنفسی در آلودگی هوا ندارند و در همین خیابان‌ها راه می‌روند.
کد خبر: ۸۱۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ 31 December 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ جت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم افتتاح مترو هشتگرد به گلشهر که صبح امروز صورت گرفت، اظهار کرد: همه چیز مانند؛ دولت، حکومت کوتاه مدت است و خدمت برای مردم بیشتر خواهند ماند.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران روزهای سختی را پشت سر گذاشت، افزود: مردم ایران روزهای سختی در اولی پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و تحریم داشتیم و امروز بدترین روزهای تحریم را پشت سر می‌گذاریم.

روحانی با تأکید بر اینکه بسیاری از سفرهای امروز کشورها به‌وسیله پرنده‌ها انجام می‌گیرد، گفت: عمق و روی زمین برای رفاه مردم کافی نبوده است و تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مترو در اختیار نداشتیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در مجلس اول بعد از انقلاب دعوای اساسی بود که آیا کشور به مترو نیاز دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: در مجلس دوم به این تصمیم رسید که تهران نیاز به مترو دارد و من از طرف نمایندگان مردم تهران به همراهی آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی مسئول پیگیری ساخت مترو تهران شدیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای ساخت مترو تاکنون بیش از ۹ میلیارد سفر انجام شده است، عنوان کرد: اگر مترو نبود آلایندگی، ترافیک و مصرف سوخت بسیار زیاد می‌شد. باید برای رفع رنج مردم تلاش کنیم و احداث مترو یکی از این موضوعات است.

روحانی با بیان اینکه آلودگی هوا یک روز برطرف نمی‌شود، تأکید کرد: تنها این دولت نمی‌تواند آلودگی هوا را از بین ببرد باید تمام دولت‌ها و مردم و دستگاه‌ها برای رفع آلودگی هوا کار کنند. در هند و چین با شاخص آلودگی هوا ۳۰۰ مدرسه تعطیل نمی‌شود. اگر در این دو کشور بخواهند با این میزان آلودگی مدارس را تعطیل کنند باید کل سال مدارس آنها تعطیل شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: این آلودگی یک روزه ایجاد نشده در طول یک قرن آلاینده‌های فراوانی کنار هم قرار گرفتند، این آلاینده‌ها بخشی از آن برای استفاده مردم از خودرو، کارخانه و موتورسیکلت بوده است.

روحانی با بیان اینکه رزمایش سه‌جانبه ایران، روسیه و چین بسیاری از کشورها مانند آمریکا را عصبانی کرده است، گفت: این موضوع برای برخی از کشورهای کوچک منطقه، انگلیس و آمریکا قابل درک نبود و آنها عصبانی شده‌اند.

رئیس جمهور ادامه داد: روزهای مشکلی را در دوران تحریم داشتیم و اکنون در بدترین دوران تحریم به سر می‌بریم؛ اما قامت مردم ما استوار بوده است در همه جا در برابر قدرت‌های بدخواه و دشمنان این مرز و بوم ایستادگی کرده اند و پیروزی به دست آورده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار