معاون آب و آبفای وزیر نیرو در جمع خبرنگاران:
معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: تعداد تصفیه خانه های آب در کشور از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون از 27 تصفیه خانه به 250 تصفیه خانه افزایش یافته است. همچنین تصفیه خانه های فاضلاب از 4 مورد به 250 تصفیه خانه افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۱۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ 31 December 2019

به گزارش تابناک ، قاسم تقی زاده خامسی درحاشیه مراسم افتتاح اولین دوره مسابقات کشوری مهارت های فنی تخصصی شرکت های آب و فاضلاب در دانشگاه صنعت آب و برق اصفهان با اشاره به اینکه طول شبکه های انتقال آب در کشور 460 هزار کیلومتر و عدد بزرگی است، افزود: طول خطوط جمع آوری فاضلاب در کشور نیز 66 هزار کیلومتر است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت این رویداد و برگزاری مسابقات کشوری مهارت های فنی تخصصی شرکت های آب و فاضلاب در اصفهان، گفت: برگزاری این مسابقات در افزایش مهارت در تعمیر و نگهداری تاسیسات، خطوط و تصفیه خانه های موجود موثر است و در هنگام حوادث غیرمترقبه می توانند سرعت عمل کارکنان آب و فاضلاب را بالا ببرد.

تقی زاده خامسی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب اصفهان لیگ کشوری برگزار کرده، گفت: در این مسابقات هزار گروه شرکت کردند که هم اکنون نیز 300 گروه در حال رقابت هستند و علاوه بر مهارت کار، مهارت زندگی می بینند که کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است.

وی با تاکید براینکه همه استان های کشور می توانند این رقابت ها را در سطح ملی برگزار کنند، ادامه داد: با همکاری سازمان فنی حرفه ای این رویداد باید استمرار پیدا کند و خوشبختانه اصفهان مثل همیشه سرمنشأ کار خیر شده است.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه رویدادهای مهارت در سطح جهانحدود 70 سال است که برگزار می شود، اظهار امیدواری کرد که روزی میزبان جهانی این رویداد در ایران باشیم.

تقی زاده خامسی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید براینکه وزارت نیرو مسئول تامین آب همه کشور است، گفت: خوشبختانه هم اکنون وضعیت مناسبی برای تامین آب در کشور و ازجمله اصفهان داریم. در سد زاینده رود بیش از 300 میلیون متر مکعب ذخیره آب داریم که با توجه به بارش هایی که در بالادست اتفاق افتاده، امیدواریم امسال هم دچار مشکل نشویم.

وی همچنین بر ضرورت مصرف بهینه آب تاکید و خاطرنشان کرد: در دوره ای حدود یک و نیم میلیارد آب زاینده به حوضه آبی زاینده رود وارد شده که هم اکنون به یک میلیارد متر مکعب کاهش یافته، از سوی دیگر به خاطر افزایش جمعیت، تقاضا در این حوضه زیاد شده است، به طوری که برای تامین آب شرب این منطقه 30 میلیون متر مکعب آب تخصیص می یافته، اما هم اکنون 400 میلیون متر مکعب هم کم است و نیاز به آب بیشتری برای این جمعیت داریم.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو با تاکید براینکه باید باور کنیم ما در یک کشور خشک و نیمه خشک زندگی می کنیم، اضافه کرد: درحال حاضر از نظر بارش ها تقریبا در وضعیت مشابه سال قبل قرار داریم و 5 میلیارد متر مکعب بیش از پارسال در مخازن ذخیره آب داریم، در عین حال که به همه شهروندان ایرانی این قول را می دهیم که آب سالم در اختیارشان قرار می دهیم.

تقی زاده خامسی همچنین درخصوص بومی سازی در صنعت آب و فاضلاب کشور نیز گفت: بومی سازی در بخش آب و فاضلاب پیشرفت بسیار خوبی داشته، به طوری که الان حتی پمپ های بزرگی که پیش از این از خارج از کشور وارد می شد، با حمایت از تولید داخلی در کشور تولید می شود و برند ملی روی همه تاسیسات ما هست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار