رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه فناوری اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد و دارایی:
علی عبداللهی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه فناوری اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد و دارایی گفت: اتفاقی که در روند توسعه فناوری و الکترونیک شدن و هوشمند سازی در حال جریان است می‌توان به واقعیت‌های مجازی، بلاگچین و ... اشاره کرد که به طور روزافزون در همه امور جاری و ساری است و به تدریح به لایه‌های رفتار‌های اجتماعی نفوذ می‌کند. 
کد خبر: ۸۱۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 12 January 2020
نمایشگاه «شهر هوشمند» فرصتی برای توسعه «اقتصاد هوشمند» با توجه به نفوذ روزافزون در لایه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار تابناک همدان: علی عبداللهی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه فناوری اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد و دارایی گفت: اتفاقی که در روند توسعه فناوری و الکترونیک شدن و هوشمند سازی در حال جریان است می‌توان به واقعیت‌های مجازی، بلاگچین و ... اشاره کرد که به طور روزافزون در همه امور جاری و ساری است و به تدریح به لایه‌های رفتار‌های اجتماعی نفوذ می‌کند. 

فرهنگسازی، آشنایی فین‌ها و شرکت‌های نوپا و دانش بنیان با تکنولوژی‌های نوین «شهر هوشمند» فرصت را برای توسعه «اقتصاد هوشمند» از شاخص‌های قابل توجه نمایشگاه شهر هوشمند است.

وی برگزاری این نمایشگاه را با توجه به توسعه روزافزون «هوشمند سازی» و توسعه و سرعت نفوذ هر چه بیشتر به تمام بخش‌ها بسیار موثر دانست و گفت: آشنایی با پارادایم‌های موجود و قابل شناسایی در این حوزه، فرهنگ سازی، شناخت پتانسیل فین تک و‌ها و فعالان حوزه و ... فرصتی است که در این نمایشگاه با حضور شرکت کنندگان در نمایشگاه محقق می‌شود و البته فرصتی نیز برای بازدیدکنندگان هست تا بتوان در محل نمایشگاه، ارتباط و آشنایی دارندگان توانمندی‌ها و متقاضیان این توانمندی‌ها را فراهم آورد. 

پانل‌های و کارگاه‌های تخصصی محلی برای ارائه آخرین دستاورد‌های هوشمندسازی 

به گفته وی برگزاری پانل‌های تخصصی، کارگاه‌های تخصصی، ارائه آخرین دستاورد‌ها توسط شرکت کنندگان و ... و همچنین حضور دفتر فناوری اطلاعات و اقتصاد هوشمند بعنوان پل ارتباطی بین بخش خصوصی و دولتی در جهت معرفی فرصت‌های این حوزه به یکدیگر را از مزایای دومین نمایشگاه شهر هوشمند در محل برگزاری نمایشگاه بین المللی تهران ذکر کرد. 

وی یادآور شد:‌دفتر فناوری اطلاعات و توسعه فناوری اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد و دارایی کشور نیز با حضور در این نمایشگاه آماده دریافت طرح و ایده‌ها و تکنولوژی‌های نوین در حوزه «اقتصاد هوشمند» در تمام بخش‌ها توسط فین تک ها، شرکت‌های دانش بنیان، بخش خصوصی و ... جهت قرار دادن آن‌ها در مسیر صحیح در بازار مربوطه و برقراری با حوزه‌های مرتبط با استفاده از پتانسیل‌های غیر مالی (ارتباطی) هست.

«نقشه راه هوشمندسازی نهایی می‌شود»

عبداللهی در ادامه از نهایی شدن «نقشه راه دفتر فناوری اطالعات و توسعه فناوری اقتصاد هوشمند» با محوریت چگونگی بهره مندی هر چه مطلوبتر از پتانسیل‌های بخش خصوصی و پژوهش‌های صورت گرفته با به کارگیری عامل‌های هوشمند و هدف توسعه کارآفرینی، کسب وکار، خلق حوزه‌های نوین، در مسیر هوشمند سازی خبر داد و افزود:‌تدوین این سند پیش از این آغاز شده و امیدواریم تا زمان برگزاری این نمایشگاه نهایی شده و به این ترتیب فرصتی برای بهره وری هر چه مطلوبتر با تکنولوژی‌های جدید و همچنین آشنایی با پتانسیل‌های شرکت‌ها و افراد در حوزه‌های مختلف پدید آید. 

به گفته رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه فناوری اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد و دارایی در ادامه ضمن اشاره به کمرنگ شدن هر چه بیشتر نقش انسان در انجام کار‌های عملیاتی گفت::‌کاهش هزینه، کاهش الزمات حضور در مکان و زمان خاص، از جمله دستاورد‌هایی توجه به «اقتصاد هوشمند» به همراه خود آورد و در نهایت با افزایش حجم و ارزش معاملات و بهینه سازی مطلوب در تمام امور منتهی می‌شود.

حرکت به فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نو نه یک «انتخاب» بلکه «الزام» است


عبداللهی ادامه داد: حرکت به سمت فناوری‌های نو، از جمله فناوری‌های هوشمند، هوش مصنوعی، بلاک چین، اینترنت اشیاء و خیلی از فناوری‌های دیگر یک انتخاب نیست، یک الزام است. ما باید از این فناوری‌ها به موقع استفاده کنیم. اگر به دنبال استفاده از این فناوری‌ها نرویم، ریسک‌ها و تهدید‌های ناشی از آن به سمت ما می‌آید و آن زمان با مشکلات زیادی روبه رو می‌شویم. 

وی افزود: عوامل و مولفه‌های زیادی در اقتصاد هوشمند نقش ایفا می‌کنند، این عوامل تنها در سطح سیستم‌های سخت افزاری و نرم افزاری نیست، بلکه در اکوسیستم و کل سیستم‌ها جاری است. مثل بورس، بازار سرمایه هوشمند، خزانه داری هوشمند، مالیات هوشمند، گمرک هوشمند و به همین ترتیب. بازار سرمایه هم به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصاد می‌تواند در اقتصاد هوشمند نقش ایفا کند. 

رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: درحال حاضر بازار سرمایه آمادگی، قابلیت و پتانسیل حرکت به سمت اقتصاد هوشمند را دارد، چراکه درحال حاضر زیرساخت‌های دیجیتال و الکترونیکی آن به صورت یکپارچه و منسجم به سطح خوبی از بلوغ رسیده است. بازار سرمایه ما درحال حاضر از بلوغ نسبی خوبی برخوردار است و سامانه‌های نظارتی خوبی در آن شکل گرفته و یکی از محور‌های اصلی برنامه راهبردی اقتصاد هوشمند است، البته چالش‌هایی را هم در بازار سرمایه داریم که باید بر آن‌ها غلبه کنیم.
 
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار