مشاور خانواده تاکید کرد؛ 
مدرس مباحث خانواده، بر لزوم آموزش راه های کنترل خشم در زندگی مشترک تاکید کرد و این مهم را گامی ارزشمند در راستای حفظ و پایداری زندگی دانست.
کد خبر: ۸۱۴۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۳ 18 January 2020

به گزارش تابناک رضوی به نقل از روابط عمومی ستاد ازدواج دانشجویی، کارگاه آموزشی «آشیانه»، صبح امروز با حضورزوج های شرکت کننده در ششمین کاروان مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفرتابهشت) در محل مرکز همایش های سپید مشهد برگزار شد.

علیرضا مهرجردی، مدرس مباحث خانواده در این کارگاه به زوج های جوان یادآور شد: در زندگی مشترک ابتدا باید با هم مهربان بوده، به درستی به هم عشق بورزید و اهل گذشت باشید تا بتوانید مشکلات را به صورت مسالمت آمیز حل کنید.

وی تصریح کرد: توجه به این اصل در زندگی مشترک، سبب درک همسران از یکدیگر و نهایتا پایداری زندگی می شود. همچنین احترام متقابل و حفظ حریم یکدیگر خصوصا در مواقع بروز اختلافات از اهمیت بالایی برخوردار است که در این راستا همسران باید نسبت به آموختن راه های کنترل خشم اقدام کنند.

مهرجردی خاطرنشان کرد: رابطه همسران در واقع، فرزند نادیدنی یک ازدواج محسوب می شود؛ در جاده زندگی همواره مراقب این فرزند نادیدنی باشید تا به واسطه اختلافات و مشکلات احتمالی آسیبی به آن وارد نشود. 

این مشاور خانواده با تأکید بر لزوم حفظ خط قرمز های جاده زندگی مشترک، افزود: در جاده زندگی همواره باید مدیریت داشته و مراقب رابطه زوجیت خود باشید و برای همه ابعاد عاطفی اجتماعی و اقتصادی برنامه ریزی لازم را داشته باشید. 

رابطه زوجیت در ازدواج مانند یک فرزند نیاز به مراقبت دارد

در ادامه این کارگاه، دکتر حمید صادقیان، مدرس حوزه خانواده نیز با بیان اینکه سرمایه گرانقدر زوجین، سرمایه رابطه است، تصریح کرد: حفظ این سرمایه نیاز به رسیدگی جدی و مراقبت دارد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ زندگی مشترک، خطاب به همسران افزود: هرگز اجازه ندارید سر هیچ موضوعی یکدیگر را تحقیر یا توهین کنید؛ مدیریت رابطه بسیار مهم و شایان توجه است.

نقش ها و نیازهای روانشناختی زن و مرد

صادقیان در ادامه به تفاوت نیازهای روانشناختی خانم ها و آقایان اشاره کرد و محبت و نیاز به دیده شدن، درک شدن، صمیمیت، احترام و حمایت را از جمله این نیازها در خانم ها برشمرد.

این مشاور خانواده درباره نقش مردان و زنان در زندگی مشترک نیز یادآور شد: هدایت و حراست معنویت، تأمین دادن اقتصادی، آرامش بخشی و امنیت بخشی از نقش های اصلی مرد در خانواده است. همچنین آرامش بخشی، شادی و طراوت، مدیریت داخلی منزل و کمک به رشد معنوی اعضای خانواده از نقش های زنان در زندگی محسوب می شود.

وی، حفظ اقتدار مرد، تأیید شدن، استقلال، احترام و محبت را نیز از جمله نیازهای روانشناختی مردها اعلام کرد و گفت: در زندگی باید تلاش کنیم رابطه گرم و شاد داشته و اهل تکاپو و تلاش باشیم و از رفتارهایی که رابطه را به خطر می اندازد یا به آن آسیب می رساند دوری کنیم.

در پایان این مراسم جُنگ «عاشق شو» با برنامه های مفرح و متنوع برگزار و از زوج های دارای فرزند، حافظ قرآن، مهریه 14سکه، دارای رتبه های برتر کشوری و نیز برندگان جشنواره 101فیروزه با اهدای تندیس و هدایا تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار