حسین بیگلری در گفتگوبا تابناک:
رییس دبیرخانه تخصصی کار گروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مضرات استفاده از مواد نیروزا و مکمل های ورزشی در کمین ورزشکاران است.
کد خبر: ۸۱۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 18 January 2020

 حسین بیگلری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دیده بان سلامت وظیفه صیانت از سلامت مردم را بر عهد دارد.گزارش های متعددی از عوارض مصرف مواد نیروزا به جوانان داریم که علت آن بد آگاهی یا عدم آگاهی است.


وی تصریح کرد: آگاهی والدین و خانواده ها در سلامت جوانان نقش مهمی دارد.لزوما هر ورزشکاری نیاز به مصرف پروتئین و مکمل های نیروزا ندارد و صرفا برای گروه معدود در صورت ضرورت با تجویز پزشک و مشاور تغذیه از داروخانه تهیه گردد.

بیگلری در ادامه افزود: عوارض این مکمل ها در آقایان و بانوان در معرض خطر سوء مصرف مواد نیروزا به سه دسته کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت تقسیم می شود.

رییس دبیرخانه تخصصی کار گروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطر نشان کرد: فشار خون بالا، بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، کلیوی، سرطان کبد، ریزش موی سر، عوارض روحی و روانی به هم ریختن ساختار پوست و خطر ناباروری و عقیمی از عوارض مصرف این مکمل های نیروزا می باشد.همه ما در تامین، حفظ وسلامتی جوانان و ورزشکاران مسئول هستیم.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار