مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اعلام کرد که آغاز عملیات ساخت آزاد راه کرمانشاه به همدان نیازمند اعتبارات ملی و دستور ویژه معاون اول رییس جمهوری است.
کد خبر: ۸۱۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ 19 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،مسعود شریفی در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: رسیدگی‌ به اجرای این آزاد راه نیاز به دستور معاون اول رییس جمهوری دارد که استاندار کرمانشاه باید پیگیر موضوع باشد.


وی افزود: این آزاد راه در صورت اجرایی شدن فرصت خوبی برای توسعه راه ها و در نتیجه توسعه استان کرمانشاه خواهد داشت.


مدیرکل راه و شهرسازی عنوان کرد: ۲ مسیر اسدآباد و سنقر برای این آزاد راه در نظر گرفته شده است که باید تحقیقات دقیق آن انجام تا به صرفه ترین راه انتخاب شود.


شریفی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه در آزاد راه کرمانشاه یه حمیل نیز سرمایه گذار مشغول به فعالیت است، گفت: طول این آزاد راه ۱۴۱ کیلومتر است که به منظور اجرا به چهار قسمت تقسیم شده است.


وی با بیان اینکه در ۲ قسمت کار واگذاری به پیمانکار انجام شده و فعالیت های اجرایی آن آغاز شده است، افزود: ۲ بخش دیگر نیز در حال انجام مراحل مناقصه برای واگذاری به پیمانکار هستند.


مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه همچنین به ساماندهی جاده ثلاث باباجانی به جوانرود اشاره کرد و گفت: طرح ملی تونل «سیاه طاهر» در این مسیر به نتیجه رسیده و پس از انجام‌ مطالعات به پیمانکار واگذار می شود.


شریفی ادامه داد: این تونل ۲ کیلومتر طول دارد که برای ساخت آن به ۵۴ میلیارد تومان بودجه نیازمند است.


وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص پیدا کرده، افزود: پیمانکار تا پایان سال کار تجهیز کارگاه را انجام خواهد داد و روند اجرایی را از ابتدای سال ۹۹ آغاز می کند.


مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه همچنین‌ به ساماندهی جاده پاوه اشاره کرد و گفت: مطالعات محور قزانچی به پاوه نیز در حال انجام است و حدود ۱۰ کیلومتر از آن تا پایان سال جاری پس از در اختیار گرفتن پیمانکار آغاز خواهد شد.


استاندار کرمانشاه نیز در این نشست در رابطه با طرح تونل سیاه طاهر گفت: پروژه هایی همچون تونل مسیر ثلاث باباجانی به جوانرود در صورتی که تامین اعتبار لازم تامین و مطالعات دقیقی انجام نشود به طور قطع نیمه کاره رها خواهد شد.


هوشنگ بازوند با بیان اینکه نیمه کاره رها شدن این تونل پیامدهای بدی به دنبال خواهد داشت، گفت: مشاور این پروژه باید در نشست شورای برنامه ریزی استان اطلاعات لازم آن را ارایه دهد تا توجیه پروژه مشحص شود.


استان کرمانشاه در مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.


بیش از ۲ میلیون نفر در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستای استان کرمانشاه سکونت دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار