معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از وقوع ماهانه 900 نزاع فردی و دسته جمعی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ 19 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمدرضا آمویی در اولین جلسه کارگروه اجتماعی استان در تشریح وضعیت نراع فردی و جمعی در استان گفت: خوشبختانه آمار نزاع های جمعی در استان در چند سال گذشته با شیب ملایم در حال کاهش است و از 425 مورد در سال 1394 به 347 مورد در سال گذشته رسیده است.

آمویی با اشاره به افزایش نزاع های فردی در استان، گفت: متاسفانه نزاع های فردی برخلاف نزاع های دسته جمعی در سالهای گذشته افزایش یافته و از 7880 مورد در سال 1394 به 10 هزار و 748 مورد در سال گذشته رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر روزانه 31 نزاع فردی و دسته جمعی در استان داریم و ماهانه حدود 900 نزاع در استان به ثبت می رسد.

به گفته معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه اختلافات خانوادگی و مالی عمده دلایل نزاع در استان محسوب می‌شوند.

آمویی با بیان اینکه نزاع های فردی و جمعی تبعات بسیاری دارند، گفت: استفاده از سلاح های گرم و سرد و در برخی موارد قتل برخی از تبعات این آسیب است.

وی به تبعات دیگر این آسیب اشاره کرد و افزود: به خطر افتادن سلامت و امینت جامعه، برهم خوردن نظم اجتماعی و تبدیل همبستگی های اجتماعی به گسست های اجتماعی از جمله دیگر تبعات این آسیب است.

آمویی خاطرنشان کرد: با توجه به فیلمبرداری مردم از صحنه نزاع های فردی و جمعی و انتشار آن در فضای مجازی، این امر موجب ترویج خشونت شده و سلامت روانی و امنیتی جامعه را نیز به خاطر می‌اندازد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یادآور شد: این آسیب همچنین موجب تحمیل هزینه به یگان های انتظامی و اتلاف وقت و سرمایه انتظامی می شود و از طرفی پرونده های قضایی را افزایش می دهد.

وی با اشاره به تهیه طرح شناسایی علل موثر در نزاع های فردی و جمعی در استان گفت: این طرح تحقیقاتی نیازمند 28 میلیون تومان اعتبار است و با انجام آن طی چهار ماه می توانیم شناخت بهتری از عوامل نزاع در استان و راهکارهای رفع این عوامل و پیشگیری از آن بدست بیاوریم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار