کد خبر: ۸۱۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳ 20 January 2020

به گزارش تابناک اردبیل، روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل یکشنبه شب در اطلاعیه خود به خاطر برف و سرما مدارس اردبیل و نیر در مقاطع پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول ، در نمین و سرعین تمامی مقاطع تحصیلی و در هیر پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول روستایی را تعطیل اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعیه، در خلخال، شاهرود و خورش‌رستم پیش‌دبستانی و ابتدایی و در گرمی، انگوت و کوثر مقطع پیش‌دبستانی در نوبت قبل از ظهر تعطیل می‌باشد.

همچنین در خلخال و خورش‌رستم کلاس مقطع متوسطه دوره اول، در شاهرود متوسطه دوره اول و دوم، در کوثر ابتدایی و متوسطه دوره اول و در گرمی و انگوت ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم با یک ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل، با فعالیت سامانه بارشی طی ۴۸ ساعت گذشته بیشترین بارش برف در مناطق کوهستانی از ایستگاه باران‌سنجی آلوارس (سرعین) به میزان ۵۰ سانتیمتر و از شهرستان نیر با ۳۰ سانتیمتر به ثبت رسید.

بر اساس نقشه‌های هواشناسی، فردا آسمان استان ابری توام با هوای سرد بوده و با فعالیت سامانه ناپایدار جوی در منطقه و رطوبت کافی در جو، همچنان تا صبح فردا (دوشنبه ۳۰ دی ۹۸) در مناطقی از استان بارش متناوب و خفیف برف و باران پیش‌بینی می‌شود.
همچنین از ظهر دوشنبه تا آخر هفته از میزان ابرناکی کاسته شده و سامانه فعال بارشی در سطح استان پیش‌بینی نمی‌شود.

بنا به اعلام هواشناسی، تا آخر هفته با تقویت پرفشار سطح زمین، هوای سرد در سطح استان ماندگار شده و در مناطق مرکزی و جنوبی استان در طول شب ها و ساعات اولیه صبح هوای بسیار سردی حاکم خواهد بود.

مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز اعلام کرد که هم‌اکنون در جاده‌های کوهستانی شهرستان‌های خلخال و نیر بارش برف و در راه‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار بارش باران گزارش شده است.

این مرکز از رانندگانی که قصد گذر از جاده‌های کوهستانی استان اردبیل را دارند خواست تا زنجیرچرخ به همراه داشته و با احتیاط رانندگی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار